نبی بخش داوودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدیر عامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان به همراه معاونان خود برای بررسی و پیگیری و حل مشکلات برق در شهرستان ایرانشهر مستقر شده اند.
وی بیان کرد: همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی به همراه نیروهای امدادی برای امداد رسانی به سیل زدگان منطقه در ایرانشهر حضور دارند.
وی ادامه داد: اقلام امدادی به اندازه کافی از مرکز استان و شهرستان های همجوار به ایرانشهر ارسال شده است.
وی خاطر نشان کرد: نیروهای امدادی ضمن بازدید از مناطق آسیب دیده اقدام به توزیع اقلام امدادی بین سیل زدگان منطقه کردند.
فرماندار ایرانشهر گفت: 10 دستگاه لجن کش برای تخلیه آب منازل از طریق هلال احمر امروز به این شهرستان ارسال شده است.
داوودی اظهار داشت: همچنین 2 دستگاه تانکر آبرسانی از خاش و سه دستگاه از ارتش جمهوری اسلامی ایرانشهر و قرارگاه شهید معمار سپاه به مردم سیل زده بمپور آبرسانی می کنند.
وی بیان کرد: مسیرهای آسیب زا برای جلوگیری از افزایش تلفات و خسارات جانی از ابتدای بارندگی بسته شد و در نخستین ساعات بعد از بارندگی این مسیر ها بازگشایی شد.
وی افزود: چهار تیم ماشین آلات سنگین اداره کل راه و شهرسازی در چهار نقطه آسیب زای شهر ایرانشهر و بمپور از دیشب مستقر و مشغول ترمیم و انسداد نقاط آسیب دیده هستند.
وی ادامه داد: تمامی ماشین آلات شهرداری های ایرانشهر و بمپور از دیشب در مرکز این 2 شهر برای رفع آب گرفتگی ها و جمع آوری درختان سقوط کرده مشغول به خدمات رسانی اند.
فرماندارایرانشهر دپوی سوخت مورد نیاز شهرستان، فعال سازی نانوایی ها و افزایش شیفت برای تولید نان مورد نیاز، آماده کردن همه مدارس شهرستان برای اسکان موقت آسیب دیدگان، استقرار تعداد قابل توجهی چادر در اماکن عمومی و پلیس راه برای استفاده کردن رانندگان، رسیدگی به مسائل مرتبط در تمامی مسیرها، آماده باش بیمارستان ها، آتش نشانی ها، آماده باش ارتش و بسیج و همراهی آنان در امداد رسانی، فعال کردن سمن های امداد رسان، موظف کردن بخشداران و دهیاران برای توجیه اهالی روستاها برای اجتناب از تردد در مسیل ها، و عدم اسکان در سواحل رودخانه ها، پاکسازی مسیل های درون شهری و برون شهری قبل از آغاز بارندگی از جمله اقدامات 48ساعت گذشته ستاد بحران ایرانشهر است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: میزان بارش ها در ایرانشهر 50 میلی متر و در مهرستان هفت میلی متر گزارش شده است.
رضا آزاد منش از ساکنان جنوب سیستان و بلوچستان خواست از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.
ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314** 3213**6081 خبرنگار: محمد هادی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.