غلامرضا اربابی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیرهای برق و شبکه آب شهر بمپور نیز بر اثر سیل خسارات دید.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: شکستگی و سقوط 50 عدد تیر برق و قطع برق 25 روستا که برق 10 روستای این شهرستان تا کنون وصل شده از جمله خسارت های سیلاب است.
نبی بخش داوودی اظهار داشت: همچنین به دلیل قطع برق، آب 50 روستای شرق و غرب بمپور قطع شده است.
وی ادامه داد: 100 متر از شبکه اصلی آب شرب بمپور که در مدخل رودخانه قرار داشت تخریب شد که به تبع آن آب شهر بمپور نیز قطع شده است.
وی اضافه کرد: نیروهای شرکت آب و فاضلاب بمپور در تلاش هستند تا آب این شهر را وصل کنند.
وی خاطر نشان کرد: 40 درصد از منازل شهر، حومه و روستاهای بخش مرکزی شهرستان ایرانشهر دچار آبگرفتگی شدند.
فرماندار ایرانشهر گفت: همچنین هزار واحد مسکونی در شهرستان ایرانشهر به سبب بارندگی 40 تا 100 درصد آسیب دیدند.
داوودی اظهار داشت: بارندگی داخل شهر ایرانشهر 50 میلیمتر گزارش شده است.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های جوی و پیرو اطلاعیه جوی شماره 22، تا جمعه جریانات مرطوب جنوبی تقویت شده و در نواحی جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان در ساعات بعدازظهر و شب رشد ابر، رعد و برق با رگبار به نسبت سنگین باران و باد شدید لحظه ای رخ خواهد داد.
اربابی افزود: در این اطلاعیه آمده است با توجه به ماهیت توفان های تندری، در این مدت جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی و بارش تگرگ بسیار محتمل است و بادهای شدید لحظه ای می تواند منجر به بروز خسارت شود.
وی گفت: بنابر این توصیه می شود مردم از اسکان و تردد در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری و در زمان وقوع رعدوبرق از استقرار در فضای باز اجتناب کنند.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.