به گزارش ایرنا موسی ربیعی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران برخی رسانه ها به مناسبت گرامیداشت هفته مالیات در زاهدان اظهار داشت: 70 درصد مالیات های دریافتی در سیستان و بلوچستان مربوط به کارکنان دولت است.
وی در عین حال افزود: بیشترین بدهی مالیاتی در استان به اشخاص حقوقی دولتی و شبه دولتی اختصاص دارد.
وی با اشاره به بخشودگی های جرائم مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان گفت: در این مدت در مساله مالیات بر ارزش افزوده و مالیات مستقیم حداکثر بخشودگی به فعالان اقتصادی و مودیان مالیاتی اختصاص داده شده است.
وی افزود: همچنین 25 تا 30 درصد مالیات مودیانی که توانایی پرداخت یکجای مالیات خود را ندارند در ابتدا وصول و بقیه مبلغ بر اساس شرایط افراد قسط بندی می شود.
سرپرست اداره کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان گفت: وظایف و تکالیف قانونی مودیان مالیاتی از طریق سامانه پیام کوتاه، سامانه تلفنی 1526 و نصب بنر و بیلبورد اطلاع رسانی می شود.
ربیعی خاطرنشان کرد: مالیات های جمع آوری شده به خزانه داری کل کشور واریز می شود و در قالب بودجه های سنواتی در اختیار دستگاههای اجرایی دولتی قرار می گیرد.
وی افزود: همچنین یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در اختیار وزارت بهداشت و درمانی قرار می گیرد تا صرف پرداخت هزینه های طرح تحول نظام سلامت شود.
سرپرست اداره کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان گفت: کل مالیات و عوارض سال 96، 9 درصد درآمد است که 6 درصد آن شامل مالیات و سه درصد نیز عوارض می شود و نیم درصد عوارض وصول شده در اختیار وزارت آموزش و پرورش برای توسعه فضاها و امکانات آموزشی در مناطق کمتر برخوردار قرار می گیرد.
ربیعی بیان کرد: حدود 50 میلیارد ریال در سه ماهه گذشته در اختیار شهرداری زاهدان قرار گرفته است.
وی در رابطه با معافیت های مالیاتی پیش بینی شده برای برخی مناطق گفت: با توجه به مشکلات موجود در زابل مالیات بر درآمد مودیان براساس درآمد اظهار شده از سوی آنان دریافت می شود و اگر فعال اقتصادی درآمد نداشته باشد و مستند ارائه دهد مشمول پرداخت مالیات نمی شود.
وی اظهار اشت: براساس قانون هر فردی که در ساخت مدرسه مشارکت داشته باشد میزان هزینه ای که برای این موضوع پرداخت کرده از درآمد مشمول مالیاتی اش کسر می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.