ازیر بلوچ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیگیری و مذاکره لازم با صاحبان و مدیران فنی و کارشناسان صنایع مختلف سطح چابهار انجام شده است تا آنان بتوانند با استفاده از توان علمی و زیرساخت های این مرکز نیروهای مورد نیاز خود را در رشته های در خواستی آموزش دهند.
وی افزود: این مرکز آمادگی کامل برای آموزش نیروهای مورد نیاز به صورت کاردان، تکنیسین و هنرآموز دوره های کوتاه مدت را دارد.
وی گفت: کارگاه فنی و مهارتی این مرکز به مساحت 850 متر با تجهیزات لازم برای رشته های جوشکاری، برق ساختمان و برق صنعتی خریداری و به بهره برداری رسیده است.
رئیس مرکز آموزش علمی - کاربردی منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی مراکز علمی-کاربردی علاوه به آموزش سطوح (کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد)، آموزش بین سطوحی نیز است و می تواند دوره های کوتاه مدت مهارتی و فنی را در مدت معادل یک ترم (سه تا چهار ماه) برگزار کند.
بلوچ گفت: در تابستان امسال با اعلام فراخوان عمومی و مکاتبه با فرمانداری و بخشداری های تابعه شهرستان چابهار یک دوره با نام نویسی 60 نفر در رشته های جوشکاری، برق ساختمان و تعمیرات لوازم خانگی برگزار شده است.
وی بیان کرد: این مرکز همپای گسترش صنایع جدید با توجه به برگزاری نشست های مختلف با صاحبان صنایع و نیازسنجی رشته ها، در حال پیگیری برای تصویب رشته های جدید فنی و مهارتی است.
رئیس مرکز آموزش علمی - کاربردی منطقه آزاد چابهار ابراز امیدواری کرد با حمایت های سازمان منطقه آزاد زیرساخت های فنی و مهارتی شامل کارگاه های مهارتی و آزمایشگاه برای رشته های جدید دایر شود تا بتوانیم به نسل جدید از جوانان این مرز و بوم آموزش دهیم.
بلوچ بیان کرد: مرکز علمی - کاربردی منطقه آزاد چابهار با نظارت دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان و وابسته به سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار از سال 1387 با 67 دانشجو در چهار رشته فعالیت علمی خود را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: تا کنون 2 هزار و 948 نفر از این مرکز در رشته های مختلفی دانش آموخته شده اند و هم اینک هزار و 76 دانشجو در دوره های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته در حال تحصیل هستند.
وی اظهار داشت: دولت هزینه های زیادی برای توسعه مراکز آموزش عالی از جمله منطقه آزاد و این مرکز علمی و آموزشی کرده است.
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی منطقه آزاد چابهار ادامه داد: در یک سال گذشته تمام بدهی و حق الزحمه معوقه حق التدریسان و مدرسان دانشگاه در حدود چهار ترم پرداخت شده است.
وی برگزاری استارت آپ ایده شو برای نخستین بار در شهرستان چابهار با همکاری دانشگاه جامع علمی - کاربردی واحد سیستان وبلوچستان با حضور کارآفرینان کشوری و داوران و کارشناسان خبره را از جمله فعالیت های این مرکز عنوان کرد و افزود: 50 نفر برای ارائه ایده های خود در این رقابت ها شرکت کردند و تیم این مرکز به مقام سوم دست پیدا کرد.
بلوچ از همکاری و تلاش های رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برای تصویب دوره های کوتاه مدت و فعالیت مجدد رشته های حذف شده قدردانی کرد.
وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های بالای گردشگری شهرستان چابهار، با حضور رئیس دانشگاه علمی - کاربردی کشور مرکز رشد تخصصی گردشگری راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال سیستان وبلوچستان مقصد گردشگری ایرانیان معرفی شده است وجود چنین مراکز رشد تخصصی می تواند در پیشبرد اهداف گردشگری کمک شایانی کند.
وی گفت: سالن مطالعه و کتابخانه ای با ظرفیت مخزنی 10 هزار جلد کتاب در این مرکز ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.