علی اکبر نصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 33 نفر بر اثر برخورد 9 دستگاه خودرو در سه حادثه ترافیکی زنجیره ای ناشی از توفان گرد و خاک و کاهش دید روز گذشته حوالی تاسوکی تا شیله در مسیر زابل - زاهدان مصدوم شدند.
وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زابل از این سوانح رانندگی، تدابیر لازم برای آمادگی پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی و اورژانس های بیمارستانی تابعه این دانشگاه به منظور امداد رسانی و درمان مصدومان اتخاذ شد.
وی بیان کرد: از مجموع مصدومان این حوادث ترافیکی 11 نفر به صورت سرپایی مداوا و 22 نفر نیز برای ادامه درمان به بیمارستان امیرالمومنین (ع) زابل منتقل شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: پنج نفر از این مصدومان ترخیص شدند و احتمالا هشت نفر دیگر نیز تا ساعاتی دیگر مرخص می شوند.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان، سرعت کنونی وزش باد در زابل واقع در شمال استان 74 کیلومتر بر ساعت همراه با دید افقی چهار هزار متر و رو به افزایش است.
مرتضی فرجی اظهار داشت: پیش بینی می شود وزش بادهای شمالی تا روز چهارشنبه با شدت زیاد همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان تداوم داشته باشد.
وی افزود: برای نواحی مرکزی، مرزهای شرق و جنوب شرق و غرب استان در این مدت وزش باد با شدت کمتر انتظار می رود.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3042** خبرنگار و انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.