به گزارش ایرنا پدیده گرد و غبار از حوالی ساعت 12 ظهر امروز/شنبه/ در شهر و نقاط روستایی شهرستان خاش با شدت زیاد گزارش شده و هم اینک نیز این وضعیت با شدت کمتر تداوم دارد.
به دنبال وقوع پدیده گرد و غبار شمار زیادی از مردم به بیمارستان خاش مراجعه کردند.
به گفته کارشناسان هوای شهر خاش برای اقشار مختلف جامعه به ویژه افراد بیمار، سالخورده و کودکان در شرایط ناسالم قرار دارد و از شهروندان انتظار است به توصیه های بهداشتی و رعایت موارد ایمنی در عبور و مرور و خارج نشدن بی مورد از منزل عمل کنند.
فرماندار شهرستان خاش گفت: بر اساس اطلاعیه های هواشناسی این شرایط به احتمال زیاد تا روزهای آتی ادامه دارد لذا از مردم دعوت می شود برای حفظ سلامتی خود بیهوده از منزل خارج نشوند.
محمداکبر چاکرزهی بیان کرد: افزایش غبار و کاهش دید در راههای ارتباطی، وزش باد و وقوع پدیده گرد و خاک از شرایط مهم حاکم برمنطقه است و این وضعیت تا سه شنبه ادامه دارد و وزش باد شدید شمالی دور از انتظار نیست.
وی افزود: کشاورزان در مورد برداشت و محافظت از محصولات زراعی، گلخانه ها و باغات تدابیر و تمهیدات لازم را بیندیشند.
وی تاکید کرد: افراد آسیب‌ پذیر از جمله سالمندان، بیماران و کودکان در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیر ضروری در فضای باز اجتناب کنند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان به برکت وجود کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان با 4050 متر ارتفاع از مناطق خوش آب و هوا و سرسبز این استان محسوب می شود که در مقایسه با شهرستانهای شمالی و مرکزی استان به مراتب کمتر با گرد و غبار و آلودگی هوا رو به رو می شود.
7310** 6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.