علی اکبر نصیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از صبح امروز با شدت گرفتن طوفان و گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان 9 دستگاه خودرو در سه حادثه ترافیکی با هم برخورد کردند.
وی ادامه داد: این حوادث در حوالی تاسوکی تا شیله در مسیر زابل - زاهدان اتفاق افتاد.
وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زابل تدابیر لازم برای آمادگی پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی و اورژانس های بیمارستانی تابعه این دانشگاه برای امداد رسانی و درمان مصدومان اتخاذ شد.
وی بیان کرد: در نخستین دقایق بروز حادثه هشت دستگاه آمبولانس از پایگاههای اورژانس جاده ای تاسوکی، سه راهی دشتک، رامشار، لوتک، محمد آباد و سه دستگاه آمبولانس پشتیبانی از مرکز با هدف امداد رسانی به موقع به مصدومان احتمالی به محل اعزام شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: 33 نفر در این حوادث ترافیکی مصدوم شدند که 22 نفر از آنان برای ادامه درمان به بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) زابل انتقال یافتند و بقیه نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد آغاز می شود و با شدت های متفاوت تا اواسط شهریور ادامه دارد.
بر اساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان، با توجه به تداوم وزش بادهای شمالی دید افقی در 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف استان کاهش یافته و در زاهدان سرعت وزش باد به 70 کیلومتر بر ساعت و دید افقی به 500 متر، در میرجاوه دید به 700 متر، در زهک هزار متر، در نصرت آباد، سراوان، خاش و زابل نیز دید افقی به 2 هزار متر و در ایرانشهر به 2 هزار و 500 متر رسیده است.
پیش بینی می شود وزش بادهای شمالی تا روز چهارشنبه با شدت زیاد همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در نواحی مرکزی و جنوبی استان تداوم داشته باشد.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.
منطقه سیستان در شمال این استان حدود 2 دهه با بحران خشکسالی و وزش طوفان و گردو غبار و گسترش بیماریهای چشمی، تنفسی، ریوی و سل ناشی از این طوفانها مردم این منطقه را با مشکلات جدی رو به رو کرده است.
3213**خبرنگار و انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.