مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان از سرقت سالانه ۳۰ تن سیم مسی از ترانس‌های برق این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی رخشانی‌مهر ضمن بیان این خبر اظهار داشت: در چهار سال گذشته سرمایه گذاری 670 میلیارد تومانی در بخش توزیع نیروی برق استان انجام شده است.
 
رخشانی مهر افزود: سالانه حدود ۳۰ تن سیم مسی از ترانس‌های برق سرقت می‌شود که این سرقت‌ها یک میلیارد تومان به شبکه توزیع برق استان خسارت وارد می‌کند. سیستان و بلوچستان 36  هزار کیلومتر شبکه توزیع برق و ۲۲ هزار دستگاه ترانس دارد که به ۷۵۰ هزار مشترک برق‌رسانی می‌کنند.
 
وی بیان کرد: عمده انشعابات شرکت توزیع نیروی برق استان در روستاها متمرکز است و به سبب حاشیه‌نشینی و حدود 52 درصد جمعیت روستایی استان، بعضا خاموشی‌ها در روستا صورت می‌گیرد.
 
مدیرعامل شرکت‌توزیع نیروی برق‌استان خاطرنشان کرد: پراکندگی جمعیت در استان‌معضلی است که هزینه‌های برق‌رسانی را به سه برابر استاندارد کشوری می‌رساند. تمامی روستاهای بالای 10 خانوار در سیستان و بلوچستان از نعمت برق برخوردار شده‌اند.
 
رخشانی‌مهر با بیان اینکه بخشی از افت ولتاژهای برق در سطح استان به سبب توسعه برق و عدالت اجتماعی بوده، افزود: یک میلیارد و 100  میلیون‌تومان برای برق‌دارکردن تعدادی از خانوارهای روستایی هزینه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.