به گزارش ایرنا امام جمعه ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در این مراسم گفت: خون پاک شهدا به عنوان عامل آگاه کننده مردم، ماهیت منافقان را برای ملت ایران آشکار کرد.
حجت الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی افزود: روزگار سیاه منافقان با شهادت شهدای هفتم تیر آغاز شد.
وی اظهار داشت: نظام اسلامی بر اساس تمدن اسلامی و وحدت و اخوت شکل گرفته است و محور اخوت اعتقاد به قرآن کریم است.
وی گفت: امکان ندارد که تمدن اسلامی بدون وحدت اسلامی تحقق یابد.
امام جمعه ایرانشهر تاکید کرد: نباید بگذاریم که وهابیت و تکفیری ها به عنوان سم برای امت اسلامی در جامعه نفوذ پیدا کنند.
نماینده مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یاران با وفای امام خمینی(ره) گفت: دشمنان انقلاب با حملات کور و هدفمند خود موجودیت نظام را هدف قرار داده بودند که با هوشیاری مردم و هدایت های بنیانگذار جمهوری اسلامی در رسیدن به اهدافشان شکست خوردند.
محمدنعیم امینی فرد با بیان اینکه واقعه هفتم تیر سبب بیمه شدن انقلاب اسلامی شد، اظهار داشت: گرچه این حادثه برای ملت ایران و امام (ره) بسیار ناراحت کننده و سوزناک بود اما جریان های فتنه انگیر در کشور شناسایی و رسوا شدند.
به گزارش ایرنا هفتم تیرماه 1360 یادآور تلخ ترین واقعه ای است که ملت را به سبب از دست دادن 72 تن از یاران امام راحل به ویژه دکتر شهید بهشتی و دیگر انقلابیونی که با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند، در ماتم فرو برد و شهیدان سید «محمد تقی حسینی طباطبایی» و «حبیب الله مالکی» یادگاران شهدای این واقعه در سیستان و بلوچستان هستند که نامشان برای همیشه در تاریخ این سرزمین به ثبت رسیده است.
شهید حبیب الله مالکی در هفتم خرداد سال 1334 در تهران متولد شد و پس از اخذ دیپلم به مراکز مذهبی و نشست های درسی شهید بهشتی قدم گذاشت و از آن پس با جریان مبارزه آشنا شد.
فرماندار شهید ایرانشهر در نماز عید فطر 1357 و کمیته استقبال از امام خمینی (ره) از پاریس به تهران فعالیت مستقیم داشت و بعد از پیروزی انقلاب و در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری اسلامی بازوی توانایی برای وزارت کشور بود و در اواخر سال 1359 به عنوان فرماندار ایرانشهر منصوب شد.
ایرانشهر در فاصله 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر ترانزیتی چابهار، زاهدان- میلک و چابهار - بم واقع شده است.
7314**3042 خبرنگار: محد هادی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.