مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح این پروژه ورزشی که رسول خادم نیز حضور داشت به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورزشگاه 2 هزار نفری وَرنا یکی از مجهزترین سالن های ورزشی چند منظوره در سیستان وبلوچستان است که قابلیت میزبانی تورنمت های مختلف ورزشی را دارد.
رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران، عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک و برادر امیررضا خادم و پسر محمد خادم از قهرمانان اسبق کشتی ایران و جهان است.
عبدالرحیم کردی افزود: این ورزشگاه با زیربنای پنج هزار و 727 متر مربع و اعتباری افزون بر 170 میلیارد ریال برای برگزاری رقابت های کشتی، بسکتبال، والیبال، بدمینتون، فوتسال و هندبال طراحی شده است.
وی بیان کرد: طرح کلی این سالن ورزشی مدور بوده که شامل سقف گنبدی به قطر62 متر به صورت عرقچین کروی بر روی 16 ستون بتنی قرار گرفته است.
وی دیگر ویژگی های این سالن ورزشی را قرار گرفتن زمین های ورزشی در مرکز و جایگاه تماشاچیان به صورت پلکانی در محدوده پیرامونی زمین عنوان کرد و افزود: فضای زیر جایگاهها برای رختکن، فضای تمرین، سرویس های بهداشتی، مسیر عبور و مرور و همچنین فضاهای تاسیساتی استفاده شده است.
وی بیان کرد: در مرحله توسعه آینده این فضای ورزشی در زمینی به وسعت 20 هزار متر مربع برای ساخت سرسراهای ورزشهای آبی، بدنسازی، استخر بازی، استادیوم های فوتبال و کریکت و مهمانسرا جانمایی شده است.
به گزارش ایرنا، رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام یادگار امام (ره) امروز چهارشنبه با حضور رسول خادم سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در این ورزشگاه آغاز شد.
«جوان» در زبان بلوچی «وَرنا» تلفظ می شود.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.