اسماعیل عاقلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به دریافت گزارش هایی مبنی بر انعقاد قرارداد تامین آسانسور با شرکت های فاقد مجوزهای قانونی و پرداخت وجوه مازاد بر تعرفه های بازرسی توسط کارفرمایان، به اطلاع مالکان، کارفرمایان و فعالان صنعت ساختمان می رسانیم که فرآیند بازرسی فنی آسانسورهای برقی فقط از طریق ثبت درخواست در سامانه ملی مدیریت بازرسی آسانسور در پورتال www.lift.isiri.gov.ir در سطح استان انجام می شود.
وی افزود: فعالان صنعت ساختمان باید پیش از عقد قرارداد تامین آسانسور از دارا بودن مجوز رسمی و قانونی فعالیت شرکت عرضه کننده این محصول مطمئن شوند و در قراردادهای منعقده در خصوص پرداخت هزینه های بازرسی فنی آسانسور به شرکت های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران بر اساس تعرفه های ابلاغی، توافق کرده و از پذیرش تعهد پرداخت هرگونه وجه به جز هزینه های بازرسی به جد خودداری کنند.
وی گفت: با افزایش ساخت و سازها در ارتفاع، توجه به مساله استانداردسازی آسانسورها روز به روز در استان بیشتر می شود.
وی افزود: با توجه به اتفاقات رخ داده در حوزه آسانسور در بحث شکستگی یا فوت شدن افراد، اجرای اجباری استانداردسازی این وسیله نقلیه در سال های اخیر در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: هم اینک 2 شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده در سیستان و بلوچستان داریم که می توانند گواهی ایمنی برای آسانسورها صادر کنند و همچنین 12 شرکت نصابی مجوز دار از سازمان صنعت، معدن و تجارت و دارای پروانه طراحی و مونتاژ در استان فعال هستند.
وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی ویژه شرکت های نصاب آسانسور، مهندسان ناظر و کارشناسان دستگاههای اجرایی و صدور اطلاعیه ها برای شهروندان در رابطه با رعایت نکاتی برای عقد قرارداد در زمینه نصب آسانسور از جمله اقدامات انجام شده این مجموعه در استان است.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: در چند سال اخیر 339 آسانسور در استان توسط اداره کل استاندارد بررسی شد و گواهی ایمنی دریافت کردند.
عاقلی بر پذیرش کار فقط از شرکت های نصاب آسانسور دارای مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت و قید این عنوان در زمان صدور مجوز پروانه ساختمانی اولیه که آسانسور مشمول استاندارد اجباری است با این هدف که مدیران و مالکان ساختمان ها دارای آسانسور ملزم به رعایت استانداردها و دریافت گواهی عملکرد آسانسور از اداره کل استاندارد استان هستند و صدور پایان کار ساختمانی منوط به ارائه این گواهی است تاکید کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042** خبرنگار و انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.