علی ملاشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرعت فعلی وزش باد در زابل به حدود 80 کیلومتر بر ساعت رسیده که با توجه به نبود ایستگاه هواشناسی در مناطق روستایی و توابع به طور قطع سرعت وزش باد در برخی نقاط شمال استان بیشتر از این است.
وی افزود: برای امروز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد و در مناطق مستعد طوفان پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: پنجشنبه و جمعه شدت وزش باد مقداری کمتر می شود اما از شنبه تا اواسط هفته آینده مجددا شاهد وزش باد شدید در منطقه هستیم.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: برای سایر نقاط استان در نواحی مرکزی و جنوبی وزش باد با شدت کمتر ادامه دارد و بعد از ظهر افزایش غبار را خواهیم داشت.
ملاشاهی افزود: با توجه به شرایط جوی حاکم هم اینک در نیکشهر، دلگان و بزمان در جنوب استان وزش باد به نسبت شدید است و سرعت وزش باد به حدود 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت رسیده است.
وی اظهار داشت: آسمان بیشتر نقاط استان غبارآلود است به طوری که روز گذشته به دلیل غبار ناشی از طوفان شمال استان دید افقی در سراوان و میرجاوه به هزار متر رسیده بود.
وی ادامه داد: گرمای هوا در جنوب استان تا اواخر وقت امروز تداوم دارد و فردا به تدریج از شدت گرما کاسته می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: برای سه روز آینده در نواحی جنوبی و ساحلی استان با افزایش ابر احتمال رگبارهای پراکنده و گاهی رعد و برق وجود دارد.
وی افزود: در شبانه روز گذشته زاهدان با حداقل 20 درجه سانتی گراد و راسک مرکز شهرستان سرباز با حداکثر 49 درجه بالای صفر گرمترین نقاط استان بودند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.
3042** خبرنگار و انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.