رحمدل بامری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هجدهمین جشن گلریزان سیستان و بلوچستان با هدف آزادی 79 زندانی جرائم غیرعمد در زندانهای استان امروز در شهرستان چابهار برگزار شد.
وی افزود: مجموع بدهی 79 زندانی جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان 71 میلیارد و 870 میلیون ریال است که قصد داریم با برپایی 24 جشن گلریزان در سراسر استان با کمک مردم خیر و نوع دوست زمینه آزادی این افراد را فراهم کنیم.
مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: سوانح رانندگی، مهریه و نفقه و حوادث کاری شایع ترین جرائم زندانیان غیر عمد در استان است.
بامری از علما، ریش سفیدان طوایف و قبایل درخواست کرد با فرهنگ سازی مردم را نسبت به عواقب بیمه نکردن وسائط نقلیه و ترویج ازدواج های آسان بر اساس قوانین اسلامی با تعیین مهریه های معقول آگاه کنند.
وی همچنین از شکات خواست تا با روحیه گذشت برای رضای خداوند متعال و شادی خانواده های افراد زندانی که مرتکب جرائم غیرعمد شدند، گذشت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان می توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد وجوه نقدی خود را علاوه بر واریز به شماره کارت 6104337770113635 بانک ملت به نام ستاد دیه استان، با سامانه پیامکی *780*7777054# نیز پرداخت کنند.
به گزارش ایرنا جشن گلریزان همزمان با ماه مبارک رمضان با هدف آزاد سازی محکومان مالی و جرایم غیرعمد زندان های سراسر کشور برگزار می شود.
چابهار در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای مَکُّران (عمان) قرار دارد.
3213**خبرنگار و انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.