حمیدالدین یوسفی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روستای کشاری با بیش از هزار و 500 نفر جمعیت فاقد شبکه آبرسانی است.
وی افزود: برای آبرسانی به روستای کشاری سه میلیارد ریال (300 میلیون تومان) هزینه خواهد شد و مردم این روستا تا 2 ماه آینده از شبکه آبرسانی و تصفیه آب مجهز بهره مند خواهند شد.
وی از توجه و همت سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکل آبرسانی به روستای کشاری قدردانی کرد و گفت: در سال گذشته یکی از کودکان این روستا برای برداشت آب از رودخانه طعمه تمساح شد.
فرماندار سرباز بیان کرد: 64 درصد از مجموع 630 روستای دارای سکنه این شهرستان فاقد شبکه آبرسانی و نیازمند اعتبارات ویژه برای بهره مندی از آب سالم و بهداشتی هستند.
یوسفی همچنین از حضور پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی در مراسم کلنگ زنی آبرسانی به روستای کشاری در شهرستان سرباز قدردانی کرد و افزود: سفر مسئولان کشوری به مناطق دورافتاده به حل مشکلات مردم کمک شایانی می کند زیرا بهتر می توانند مسائل و مشکلات را از نزدیک لمس کنند.
معاون اداری و منابع انسانی سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جمع مردم روستای کشاری سرباز اظهار داشت: کمک به حل مشکلات آبرسانی روستاهای محروم و فاقد شبکه اجر و ثواب زیادی دارد و بر این اساس کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در همایش ارگان های دریایی سال گذشته متعهد شده تا کار آبرسانی به برخی از روستاهای محروم جنوب سیستان وبلوچستان را انجام دهد.
علیرضا تقوی گفت: آبرسانی به روستای کشاری بصورت پایلوت اجرا می شود تا بتوان دیگران را نیز برای خدمت به مردم مناطق محروم تشویق کرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان سرباز با مرکزیت راسک با 190 هزار نفر جمعیت، 11 هزار و 500 کیلومترمربع وسعت، چهار بخش سه شهر 11 دهستان و 750 آبادی دارد و در 500 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است.
3043 **6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.