به گزارش ایرنا حبیب اعلایی در نشست با خبرنگاران زابل افزود: اصلاح شبکه آب آشامیدنی زابل نیازمند تخصیص ردیف بودجه خاص است.
وی با بیان اینکه قطعی آب منطقه سیستان در چند روز گذشته منحصر بفرد و اتفاقی نادر بود تصریح کرد: قطعی مکرر برق باعث خالی شدن ذخایر منابع آب سطح شهر و در نهایت خرابی الکتروپمپ های تصفیه خانه منطقه سیستان شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زابل اظهارداشت: یک گروه تکنسین در دقایق ابتدایی با حضور در محل تصفیه خانه وارد عمل و 2 گروه نیز بدنبال وصل موقتی آب از خط پدافندی خطوط انتقال آب شدند.
وی ادامه داد: خط پدافندی 250 لیتر بر ثانیه آب را وارد شبکه انتقال کرد و در برخی از نقاط آب آشامیدنی وجود داشت.
اعلایی گفت: برای تعمیر الکتروپمپ ها نیاز به انتقال آنها به مشهد بود که این جابه جایی 72 ساعت زمان نیاز داشت که با تصمیم و اعتمادی که به نیروهای فنی بومی منطقه شد این پمپ ها در کمتر از 6 ساعت تعمیر و در محل نصب شد.
وی با بیان اینکه در زمان قطعی آب با دستور فرماندار زابل شماری تانکر سیار به مردم آبرسانی می کردند گفت: این تعداد تانکر باتوجه به حجم بالای قطعی آب جوابگوی نیاز مردم نبود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زابل اظهارداشت: تصفیه خانه آب آشامیدنی منطقه سیستان در هر ثانیه ظرفیت انتقال 2 هزار و 50 لیتر را دارد و بیش از سه برابر ظرفیت کنونی است.
وی افزود: تصفیه خانه منطقه سیستان یکی از پیشرفته ترین سیستم های تصفیه آب آشامیدنی کشور است و آب با کیفیتی را به مردم منطقه ارائه می دهد.
اعلایی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب زابل به هیچ عنوان کیفیت آب تصفیه خانه های خصوصی سطح شهر را تایید نمی کند تصریح کرد: ماموران شرکت آب و فاضلاب در چندین بار تست گیری از این تصفیه خانه ها عدم وجود کولر را در آب مشاهده کردند که باعث گندیده شدن آب در مدت زمان کوتاه می شود.
وی از مردم خواست به هیچ عنوان آب آشامیدنی مصرفی خود را از تصفیه خانه های سطح شهر تهیه نکنند و بهداشت محیط نیز باید به صورت جدی به این موضوع رسیدگی کند.
به گزارش ایرنا، بروز نقص فنی در ایستگاه پمپاژ چاه نیمه سبب قطع شبکه آب آشامیدنی برخی از مناطق و روستاها در شهرستان های زابل، نیمروز، هیرمند و هامون از سحرگاه سه شنبه شده بود.
مدیر آب و فاضلاب زابل در باره علت قطعی آب شبکه گفت: نقص فنی در ایستگاه پمپاژ چاه نیمه، انتقال آب از مخازن چاه نیمه به شبکه آب شهری و بخش روستایی را دچار اختلال کرده است که به محض بروز این مشکل چند تیم برای تعمیرات از شهرستان زابل و کمکهای امدادی از مرکز استان به محل اعزام شدند تا هرچه سریع تر این مشکل رفع شود.
اقدام و تلاش بی وقفه مسئولان و کارشناسان سبب رفع این مشکل در کوتاهترین زمان شد.
7317 **6081 خبرنگار: حامد غلامی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.