به گزارش ایرنا موسی بهلولی دوشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بسترهای مناسبی برای جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه زابل ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه ایجاد دانشگاه زابل مانع فرار نخبگان علمی از منطقه سیستان شده است افزود: با تدابیر صورت گرفته از سوی دولت یازدهم فرار نخبگان در سراسر کشور برعکس شده و بسیاری از نخبگان علمی به کشور بازگشته اند.
وی بیان کرد: امروز دانشگاه زابل با تمهیداتی که انجام داده سبب شده تا بسیاری از نخبگان منطقه از جمله پرفسور شیخ نژاد، پرفسور کمال سرابندی و سایر نخبگان در این منطقه نقش خود را در قالب اجرای برنامه های مختلف ایفا کنند.
وی ایجاد دریاچه مصنوعی هامونک و استقبال 30 هزار نفر از مردم در ایام نوروز، تکمیل سالن 800 نفری همایش های بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی، کاشت درخت زیتون و کارگاه تولید روغن زیتون، پرداخت مطالبات پژوهشی اعضای هیات علمی، مرمت و بازسازی قلعه رستم، افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی و فعال بودن تمام پروژهای عمرانی از جمله اقدامات دانشگاه زابل در 2 سال اخیر است.
رئیس دانشگاه زابل گفت: ایجاد رشته های کارآفرینی در سیستم آموزشی این دانشگاه برای حل مساله اشتغال دانشجویان در دستور کار قرار گرفته است.
بهلولی اظهار داشت: پایان نامه های دانشجویان برای رفع مشکلات منطقه و مردم ساماندهی شده است.
وی حضور ملت ایران در انتخابات 29 اردیبهشت را با شکوه عنوان کرد و افزود: تلاش رسانه ها و افراد مختلف جامعه حضور حداکثری مردم در انتخابات را رقم زد.
معاون فرهنگی دانشگاه زابل نیز در این نشست گفت: این دانشگاه پارسال توانست رتبه نخست در جشنواره ملی رویش، رتبه برتر پنج انجمن علمی در جشنواره ملی حرکت و رتبه نخست 2 کرسی آزاد اندیشی در جشنواره ملی کرسی آزاد اندیشی دانشگاهیان را کسب کند.
حیدرعلی دهمرده اظهارداشت: یکی از رسالت های دانشگاه زابل نقش آفرینی در برنامه های فرهنگی سطح منطقه است.
وی بیان کرد: دانشگاه زابل در بسیاری از برنامه های فرهنگی در سطح کشور مشارکت خوبی داشته است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زابل نیز گفت: حمایت از پژوهش در چند سال اخیر در این دانشگاه در اولویت نخست قرار گرفته است.
محمود اله بخش اظهار داشت: دسترسی اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه زابل به 26 پایگاه اطلاعات معتبر جهانی، دسترسی به سه میلیون کتاب الکترونیکی و تشویق و ارج گذاری به پژوهشگران سبب شده تا مقالات این دانشگاه در سایت های معتبر جهانی چاپ شود.
وی افزود: دانشگاه زابل در سالهای 94 و 95 توانست در منطقه هشت کشورشامل ( استانهای کرمان، هرمزگان و سیستان وبلوچستان) سرآمد علمی باشد.
به گزارش ایرنا زابل در 205 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.
7317**3213خبرنگار حامد غلامی**انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.