نبی بخش داودی روز یکشنبه در نشست کارگروه بهداشت با محوریت مبارزه با تب کنگو اظهار داشت: رعایت اصول بهداشتی در نگهداری و کشتار دام و همچنین طبخ گوشت دام سبب جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو می شود.
وی با تاکید بر آموزش راههای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو به ویژه برای بانوان و قصابان گفت: با آموزش می ‌توان سواد سلامتی جامعه را ارتقا بخشید.
وی بیان کرد: با توجه به فصل گرما و افزایش فعالیت کنه‌های ناقل بیماری لازم است شهروندان اصول پیشگیری از این بیماری را رعایت کنند.
رئیس دامپزشکی ایرانشهر نیز در این نشست اظهار داشت: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش کنه، نیش حشرات، تماس با خون یا ترشحات مبتلایان، له کردن کنه، تماس مستقیم با لاشه گوشت، خون، ترشحات و بافتهای آلوده دام و تنفس در تماس با دامهای آلوده قابل انتقال است.
فرامرزهاشمزهی اظهار داشت: با سم ‌پاشی به ‌موقع جایگاه دام، کنترل کنه و حشرات، رعایت توصیه‌های دامپزشکی و بهداشت می ‌توان از انتقال بیماری پیشگیری کرد.
وی با اشاره به تشدید نظارت‌ بر قصابی‌ها افزود: نظارت بر کشتارگاه دام، تشدید مراقبت‌های قرنطینه ‌ای دام، جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام، سم‌ پاشی و حمام دادن دام‌ها و جایگاه نگهداری دام از جمله اقدامات دامپزشکی ایرانشهر بوده است.
به گزارش ایرنا دراین جلسه در خصوص آموزش عمومی مردم ، بازدید مستمر ازکشتارگاه، تامین اعتبارات استانی برای توسعه کشتارگاه شهرستان، جلوگیری از ذبح دام درمکان های غیر مجاز، جلوگیری از ورود دام غیرمجاز و مشخص کردن مکان مناسب برای عرضه دام در ایرانشهر تصمیماتی گرفته شد.
ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3213خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.