ماندانا زنگنه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروانه بهره برداری این معدن سال 79 اخذ شده بود که محقق نشد و هم اینک بعد از 17 سال با سرمایه گذاری فعالان اقتصادی بومی و کشور هندوستان زمینه بهره برداری آن فراهم شده است.
وی با بیان اینکه معدن منگنز خیبر اسپکه سراوان هم اینک در حال تجهیز کارگاه است گفت: ظرفیت این معدن 500 هزار تن منگنز پیش بینی شده است.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان افزود: نخستین معدن منگنز سراوان هم اینک زمینه اشتغال 20 نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده که با توجه به پیش بینی ذخیره قابل توجه منگنز در معدن و احداث واحد پر عیارسازی منگنز تا پایان سال 96 این تعداد به 60 نفر افزایش خواهد یافت.
زنگنه ادامه داد: با افزوده شدن واحد فرآوری این معدن میزان سرمایه گذاری در آن به 10 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا سراوان با وسعتی حدود 13 هزار و 905 کیلومترمربع شرقی ترین شهرستان سیستان و بلوچستان است که در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.
سیستان و بلوچستان از ظرفیت های فراوان اقتصادی نظیر مرزهای گسترده آبی و خاکی با چند کشور، ارتباط با آبهای آزاد بین المللی، وجود زمینه های تجارت، صادرات و واردات و ترانزیت، برخورداری از زمین های کشاورزی مساعد برای کشت محصولات سود آور صادراتی، قرار گرفتن در کمربند فلزایی و معدنی جهان، جاذبه های فراوان گردشگری، موقعیت ژئوپلتیک خاص خود در تمامی زمینه ها به ویژه انرژی های تجدید پذیر بادی و خورشیدی بهره مند است.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.