به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی چهارشنبه شب در شورای اداری سیستان و بلوچستان که با حضور فرمانداران شهرستانهای تابعه استان و مدیران کل و مسئولان ادارات و نهادهای مختلف در سرسرای اجتماعات استانداری برگزار شد اظهار داشت: افطاری امسال دولت به مردم این استان که در هوای گرم و طاقت فرسا به سر می بردند کاهش تعرفه برق بود.
به موجب این تصمیم، تعرفه نوع گرمسیر (1) برای شهرهای چابهار، کنارک، نگور و دشت یاری با دوره زمانی 9 ماهه (اول فروردین تا پایان آذر) و شهرهای ایرانشهر، دلگان، بزمان و سیستان (زابل، زهک، لیمروز، هامون و هیرمند) با دوره زمانی 6 ماهه (اول فروردین تا پایان شهریور) تعیین شد.
همچنین تعرفه نوع گرمسیر (2) شامل شهرهای جالق، سیرگان و ایراندگان با دوره زمانی 3 ماهه (اول خرداد تا پایان مرداد)، تعرفه نوع گرمسیر (3) برای شهرهای میرجاوه، روتک، گورین، نصرت‌آباد، سراوان، سوران و مهرستان با دوره زمانی 3 ماهه (اول خرداد تا پایان مرداد)، تعرفه نوع گرمسیر (1) و (3) برای شهرهای نیکشهر، قصرقند، فنوج، بنت و اسپکه با دوره‌های زمانی 6 ماهه (اول اردیبهشت تا پایان مهر) و 3 ماهه (فروردین، آبان و آذر) و شهرهای سرباز و راسک با دوره‌‌های زمانی 6 ماهه (اول فروردین تا پایان شهریور) و یک ماهه (مهر) و تعرفه نوع گرمسیر (4) شامل شهرهای زاهدان و خاش با دوره زمانی 3 ماهه (اول خرداد تا پایان مرداد) تعیین گردید.
وی بیان کرد: 600مگاوات برق در سیستان و بلوچستان کمبود داریم که این میزان برق از استانهای کرمان و خراسان جنوبی تامین می شود.
وی ادامه داد: برق جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفری زاهدان و منطقه سیستان تنها از نیروگاه 22 مگاواتی تامین می شود.
وی بیان کرد: اگر گاهی برق با افت فشار در سیستان و بلوچستان مواجه می شود حاصل عدالت در توزیع برق است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 530 روستا از ابتدای دولت یازدهم تا کنون در استان برق رسانی شد.
هاشمی اظهار داشت: 110 هزار مشترک برق جدید در دولت تدبیر و امید در سیستان و بلوچستان به مشترکان واگذار شده است.
وی بیان کرد: 27 درصد جامعه سیستان و بلوچستان که امروز از نعمت برق برخوردار هستند محصول دولت یازدهم است.
وی افزود: قبل از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 540 مگاوات برق با آورده بخش خصوصی و با اعتبار 10 هزار میلیارد ریال در زاهدان کلنگ زنی شد.
وی ادامه داد: همچنین 160 مگاوات برق در چابهار توسط بخش خصوصی کلنگ زنی شده است.
وی اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور نیروگاه 50 مگاواتی برق بادی در سیستان و بلوچستان کلنگ زنی شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به فرمانداران و مدیران کل استان گفت: با رسانه ها ارتباط بگیرید و دستاوردهای دولت و نظام جمهوری اسلامی را بیان کنید.
هاشمی اظهار داشت: هیچ فرماندار و یا مدیرکلی نباید حاشیه امنی داشته باشد.
وی با اشاره به نامگذاری سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد ناشناخته گردشگری ایرانیان افزود: گردشگری باید جدی گرفته شود و هر اداره ای میزبان یکی از همایش های مدیران کل استانهای کشور در استان باشد.
وی بیان کرد: این همایش ها به صورت گردشی در تمام شهرهای سیستان و بلوچستان برگزار شود.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان سومین استان کشور در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور است گفت: یک میلیارد و 300 میلیون دلار تفاهم و توافق حاصل از سرمایه گذاری خارجی در سطح استان صورت گرفته است.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به انتخابات اظهار داشت: این استان از نظر میزان مشارکت در انتخابات شگفتی ساز بوده است.
هاشمی اظهار داشت: چهار سال دوم دولت دوازدهم باید به مراتب بهتر از دوره یازدهم باشد.
وی ادامه داد: بار سنگین رای مردم بر دوش همه مدیران و فرمانداران باید سنگینی کند و با انرژی مضاعف مشغول به خدمت به مردم باشند.
3213**خبرنگار و انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.