دکتر اولیاِء میرلاشاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر کشتارگاه های یاد شده تعداد 11 مرغداری صنعتی، هفت مرکز عرضه ماهیان تجاری تازه و 26 مرکز بسته بندی ماهی و میگو در چابهار و کنارک فعال است.
وی افزود: چابهار وکنارک تامین ‌کننده بیش از 70 درصد تن ماهیان کشور هستند. وی خاطرنشان کرد: 12 کارخانه پودر ماهی و 30 کارخانه تن ماهی در این منطقه فعال است.
وی بیان کرد: سه شرکت خدمات دامپزشکی، یک داروخانه و سه درمانگاه تخصصی دامپزشکی در چابهار مشغول خدمت رسانی هستند.
وی راه اندازی بیش از 10 کشتارگاه صنعتی دام سنگین و سبک در شهرستان چابهار را خواستار شد و گفت: ورود دام از کشور پاکستان و کشتار آنها سبب اشتغال، توسعه منطقه و کاهش قیمت گوشت قرمز می شود.
مدیر اداره دامپزشکی چابهار اظهار داشت: شهروندان برای ذبح دام های خریداری شده و جلوگیری از شیوع بیماری نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می توانند به کشتارگاه ها مراجعه کنند.
میرلاشاری افزود: برای پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشتارگاه ها لاشه می بایست حداقل 24 ساعت در سالن پیش سرد در دمای 4 درجه سانتی گراد نگهداری شود.
وی گفت: گوشت های استحصالی قبل از خروج از کشتارگاه مهر بهداشتی دامپزشکی برروی آن ها درج می شود و سپس به قصابی ها و مراکز بسته بندی ارسال می شوند.
وی بیان کرد: خریداران گوشت قرمز با مشاهده مهر بهداشتی دامپزشکی می توانند مطمئن از کشتار مجاز دام، گوشت را خریداری کنند.
وی از همه مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی خواست، هنگام خرید با جدیت به تاریخ تولید و انقضای فرآورده توجه کنند و موارد غیر بهداشتی را با سامانه ارتباط مردمی 1512 دامپزشکی چابهار جهت رسیدگی و بررسی موضوع اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.