به گزارش ایرنا؛ حمید چیت چیان روز یکشنبه در جمع مردم شهرستان سرباز اظهار داشت: سیستان و بلوچستان یکی از استان های محروم کشور است که نیاز به خدمات ویژه دولت دارد.
وی ادامه داد: مردم این استان مشکلات زیادی در حوزه برق، آب روستایی و شهری دارند و دولت نیز اهتمام ویژه ای برای برطرف کردن آنها دارد.
فرماندار سرباز واقع در جنوب سیستان و بلوچستان نیز گفت: گرمای هوا در این شهرستان به بیش از 53 درجه رسیده است و مردم توان پرداخت هزینه های سنگین برق را ندارند.
حمیدالدین یوسفی اظهار داشت: از مجموع 750 روستای سرباز تنها 35 درصد دارای شبکه آبرسانی هستند و بقیه به صورت تانکر آبرسانی سیار می شوند.
وی محاسبه برق شهرستان سرباز را به صورت 9 ماه گرمسیری نوع یک خواستار شد و افزود: با همت دولت تدبیر و امید این خواسته به حق مردم جنوب سیستان و بلوچستان محقق خواهد شد.
وی برق رسانی به روستاهای فاقد برق، توسعه برق روستایی، رفع افت ولتاژ و کاهش تعرفه برق در مناطق گرمسیری جنوب سیستان و بلوچستان را خواستار شد و افزود: آبرسانی سیار به روستاهای فاقد شبکه آب شرب نیازمند تانکر بیشتری است که در این زمینه دولت اعتبارات ویژه ای اختصاص دهد.
به گزارش ایرنا وزیر نیرو در سفر به شهرستان سرباز از سد پیشین و پست برق جکیگور نیز بازدید کرد.
وزیر نیرو به دستور مستقیم رئیس جمهوری به همراه استاندار سیستان و بلوچستان، شماری از مدیران کل استانی حوزه برق و آب صبح امروز یکشنبه وارد چابهار شد.
وزیر نیرو در بدو ورود در فرودگاه کنارک مورد استقبال فرمانداران چابهار و کنارک، شماری از مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم کنارک و چابهار قرار گرفت.
حمید چیت چیان امروز از شهرستان های کنارک و نیکشهر نیز بازدید و مسائل و مشکلات حوزه برق و آب را مورد بررسی قرار داد.
شهرستان سرباز با مرکزیت راسک و جمعیت 190 هزار نفر در 500 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد** انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.