به گزارش ایرنا حمید چیت چیان روز یکشنبه در فرودگاه کنارک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این سفر مشکلات حوزه برق و آب به صورت ویژه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و آنچه شایسته مردم جنوب سیستان و بلوچستان است توسط مسئولان دست اندرکار اقدامات لازم انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: مسائل و مشکلات آب و برق با توجه به ارائه خدمات خوب بسیار زیاد است و در این سفر سعی می کنیم موارد و مشکلات را جمع بندی و با اختصاص اعتبارات لازم آنان را یکی پس از دیگری مرتفع کنیم.
وی گفت: در سه سال اخیر بیش از 500 روستای جدید سیستان و بلوچستان برقرسانی شده است.
وزیر نیرو با بیان اینکه ساخت نیروگاههای جدید و اضافه شدن 500 هزار اشتراک جدید برق از دیگر خدمات دولت در سیستان و بلوچستان است، خاطرنشان کرد: برنامه داریم تا بهترین خدمات را در حوزه آب و برق به مردم این استان ارائه کنیم.
وزیر نیرو گفت: از امکانات داخلی وزارت نیرو و سایر منابع و اعتبارات دولت مشکلات مردم سیستان و بلوچستان را مرتفع خواهیم کرد.
چیت چیان اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان گستردگی و پراکندگی زیادی دارد و مشکلات آن نیز فراوان است.
به گزارش ایرنا استاندار سیستان و بلوچستان شب گذشته گفت: رئیس جمهوری به وزیر نیرو ماموریت داد تا با سفر به استان مشکلات مردم صاحب حق این استان را بررسی و در جلسه هیات دولت ارائه کند.
علی اوسط هاشمی اظهار داشت: امشب در آیین ضیافت افطاری رئیس جمهوری با حضور وزرا و استانداران فرصتی فراهم شد تا در ارتباط حضوری با رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری، رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری و وزیر نیرو شرایط سخت زیست مردم استان سیستان و بلوچستان در مناطق گرمسیری را به دلیل افت ولتاژ برق و کمبود منابع آبی به اطلاع ایشان برسانم.
وی ادامه داد: در این دیدار بر ضرورت توسعه شبکه های برق و آب در دست اقدام با سرعت بیشتر و با وجود اقدامات قابل قبول و رشد ١٠ درصدی مصرف برق در مقایسه با پیک مصرف مرداد ٩٥ نسبت به خرداد ماه جاری با انجام کارهای کوتاه مدت و تکمیل پروژه های میان مدت تاکید کردم.
وی افزود: به دستور رئیس جمهوری وزیر نیرو ماموریت پیدا کرد تا ضمن حضور در سیستان و بلوچستان مشکلات مردم صاحب حق را به جد در دستور کار قرار دهد و همچنین گزارش کاملی از نیازها و مشکلات استان در جلسه روز چهارشنبه هفته جاری به هیات دولت ارائه کند.
فرماندار کنارک گفت: وزیر نیرو امروز از شهرستان های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند و سرباز بازدید و مسائل و مشکلات حوزه برق و آب را مورد بررسی قرار می دهد.
بیژن بختیاری اظهار داشت: پس از بازدید میدانی وزیر نیرو، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیران کل و مسئولان حوزه برق و آب، جلسه جمع بندی امشب در شهرستان کنارک برگزار خواهد شد.
وزیر نیرو به همراه استاندار سیستان و بلوچستان، شماری از مدیران کل استانی حوزه برق و آب صبح امروز وارد فرودگاه کنارک شد و مورد استقبال فرماندار و قشرهای مختلف مردم کنارک و چابهار قرار گرفت.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
شهرستان کنارک با 140 روستا براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395 تعداد 98 هزار و 212 نفر جمعیت با 23 هزار و 600 خانوار در 640 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان و همجوار آب های اقیانوسی دریای مَکُّران(عمان) واقع شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد**انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.