صاحب گل صالحی روز یکشنبه در حاشیه سفر وزیر نیرو به نیکشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعرفه برق این شهرستان 6 ماه گرمسیری است که با توجه به گرمای طاقت فرسای 50 درجه درخواست می شود که 9ماه تعرفه برق به صورت گرمسیری نوع یک محاسبه شود.
وی افزود: بیشتر مشکلات و صدور قبوض سنگین برق در ماههای فروردین، آبان و آذرماه است که باید از تعرفه زمستانی به تعرفه گرمسیری تغییر پیدا کند.
وی حل مشکلات بی آبی در شهر و روستاهای نیکشهر را خواستار شد و خاطر نشان کرد: شبکه پایین دست سد خیرآباد پس از گذشت بیش از هشت سال هنوز انجام نشده است که در این زمینه باید اقدامات لازم صورت گیرد.
وی تصریح کرد: تقویت ناوگان آبرسانی سیار، پرداخت بدهی آب و فاضلاب روستایی به پیمانکاران، بهسازی شبکه آبرسانی روستایی و ساخت مجتمع آبرسانی از خواسته های مردم نیکشهر برای کاهش مشکلات بی آبی است.
وی گفت: مردم نیکشهر از وزیر نیرو درخواست دارند تا به مشکلات بی آبی، افت ولتاژ برق و از همه مهمتر کاهش تعرفه برق اقدامات لازم را انجام دهند.
فرماندار نیکشهر ادامه داد: با احداث و تکمیل مجتمع آبرسانی 55 روستایی لاشار، مجتمع 25 روستایی پایین دست خیرآباد و حل مشکل بی آبی در بخشهای بنت و آهوران بخشی از مشکلات حوزه آب مرتفع خواهد شد.
صالحی افزود: یکی از مشکلات حوزه برق توسعه برق روستایی است که روستاهای زیادی با مشکلات کمبود اعتبار مواجه هستند.
به گزارش ایرنا، وزیر نیرو به همراه استاندار سیستان و بلوچستان، شماری از مدیران کل استانی حوزه برق و آب صبح امروز وارد فرودگاه کنارک شد.
وزیر نیرو در بدو ورود به فرودگاه کنارک این شهرستان مورد استقبال فرماندار، شماری از مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم کنارک و چابهار قرار گرفت.
حمید چیت چیان امروز از شهرستان های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند و سرباز بازدید و مسائل و مشکلات حوزه برق و آب را مورد بررسی قرار می دهد.
شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395 تعداد 141 هزار و 894 نفر جمعیت با 37 هزار و 207 خانوار در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.