هدایت الله میرمرادزهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد در ابتدای فروردین ماه امسال به همراه یک لنج ماهیگیری برای صید به آب های آزاد رفته بودند.
وی ادامه داد: با از کار افتادن موتور لنج، صیادان بیش از2 ماه بر روی آبهای آزاد می مانند و براثر باد و جریان آب لنج آنها تا نزدیک کشور کنیا می رود.
وی گفت: این ملوانان توسط پلیس کشور کنیا نجات پیدا می کنند و سه روز قبل از طریق سفارت ایران در کنیا به تهران اعزام و پس از انجام تشریفات قانونی شب گذشته وارد چابهار شدند.
وی بیان کرد: هر لنج صیادی به طور معمول 30 تا 45 روز برای صید در دریا می ماند.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق صید و صیادی با حدود 25 هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب 34 تعاونی صیادی در حوزه چابهار و کنارک فعالیت دارند.
میرمرادزهی افزود: صیادان برای انجام فعالیت به آب های دور یا آب های آزاد می روند تا بتوانند صید بیشتری داشته باشند.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.