ایرج ضاربان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شروع ماه مبارک رمضان موج گرمای بی سابقه ای با بیشینه دمای بیش از 51 درجه سانتیگراد جنوب سیستان و بلوچستان را فرا گرفت که این امر سبب گرما زدگی 35نفر شد.
وی افزود: بروز این پدیده سبب افزایش ماموریت های گرما زدگی توسط پایگاههای اورژانس 115 و مراکز درمانی این دانشکده شد به گونه ای که از پنج تا 10خرداد ماه جاری 35 ماموریت در شهرستان های فوق صورت گرفت.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: گرمازدگی معمولا به دنبال فعالیت بدنی در هوای گرم ایجاد می شود که در این حالت به علت از دست دادن آب بدن، دمای بدن بالا رفته و باعث عوارضی مثل درد شکم، ساق پا، سردرد، حالت تهوع و در موارد حادتر با کاهش سطح هوشیاری و به کما رفتن بیمار همراه می شود.
به گفته مرتضی فرجی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان شهرستان کنارک در جنوب استان در 9 خرداد ماه جاری با 53 درجه سانتی گراد گرمترین شهر کشور بوده است.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316** 3213خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.