به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به اینکه قاچاق مواد مخدر یکی از سود آور ترین نوع قاچاق در دنیا محسوب می شود باید ضمن ارائه راهکار مقابله با ترفندهای قاچاقچیان، مشکلات و کمبودها در مرزها نیز مورد بررسی قرار گیرد تا با رفع آنها زمینه جلوگیری از ورود مواد مخدر به استان فراهم شود.
وی بیان کرد: برای داشتن جهش در مقابله با مواد مخدر باید تدابیر جدید اتخاذ شود که در این زمینه نیازمند طرح های مسئولان دست اندرکار این حوزه هستیم.
وی افزود: در سالهای اخیر اقدامات ارزشمندی در مقابله با مواد مخدر در سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.
وی گفت: با توجه به اهمیت فراهم کردن زمینه درآمد زایی برای معتادان بهبود یافته ضروری است این افراد تا زمان یافتن شغل تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار گیرند و در کنار پرداخت مستمری مهارت های مختلف را برای مستقل شدن فرا گیرند.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پرداختن به مباحث اعتیاد به صورت روزمرگی امکان ندارد بلکه باید 6 کمیته مقابله با مواد مخدر جداگانه راهکار ارائه دهند تا بتوان بخشی از مشکلات را با استفاده از ظرفیت های استانی و بخش دیگر را در سطح کلان مورد بررسی قرار داد.
هاشمی بر حمایت از ظرفیت های اجتماعی برای رهایی افراد از دام اعتیاد تاکید کرد و افزود: همه نهادها باید با برنامه های مختلف از جمله ایجاد سازمان های مردم نهاد در این زمینه ورود جدی داشته باشند.
وی یکی از کارهای بزرگ دولت یازدهم را شفاف سازی آسیب های اجتماعی ذکر کرد و گفت: با توجه به بلوغ حاکم بر جامعه و میل به مشارکت باید از این ظرفیت ها به بهترین شکل در رفع مشکلات اجتماعی بهره گرفت.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.