عبدالرحیم کردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توجه به بخش شیلات و ایجاد شهرک شیلاتی علاوه بر ایجاد اشتغال و توسعه منطقه منجر به افزایش چشمگیر تولید انواع آبزیان دریایی می شود.
وی استفاده از فناوری در آبزی‌ پروری را مورد تاکید قرار داد و افزود: در آینده ‌ای نزدیک شاهد تولید میگو در منطقه آزاد چابهار با حداکثر بهره وری، ایجاد اشتغال و ارز آوری خواهیم بود.
وی بیان کرد: ایجاد شهرک شیلاتی در منطقه آزاد چابهار می‌ تواند تاثیر بسزایی در افزایش سرانه مصرف آبزیان و ارزش‌ افزوده فرآورده‌های شیلاتی داشته باشد.
وی گفت: شیلات یکی از ظرفیت‌ های مهم و تاثیرگذار در اقتصاد محلی است که بیش از 24 هزار صیاد دائمی و فصلی به وسیله 2 هزار و 330 شناور صید و صیادی( 930 لنج و هزار و 400 قایق) مشغول فعالیت هستند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهاراظهار داشت: چابهار ظرفیت بالایی برای تجارت، ترانزیت، شیلات و استقرار انواع صنایع سبک و سنگین دارد و در آینده نقش مهمی در تحولات اقتصادی منطقه خواهد داشت.
کردی افزود: ایجاد اشتغال و توجه به تولید از برنامه های مهمی است که در سالجاری در دستور کار سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار قرار دارد.
وی بیان کرد: ایجاد شهرک های مختلف نظیر خرما، تجهیزات پزشکی و برنج نقش مهمی در تولید و ایجاد اشتغال نیروهای بومی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.