به گزارش ایرنا علیرضا بندانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران که با حضور مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: هم اینک 47 انجمن علمی، 16 کانون فرهنگی اجتماعی و سه تشکل سیاسی در دانشگاه سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت هستند که حدود 70 درصد فعالیت دانشگاهها برعهده این نهادهاست.
وی افزود: همچنین امسال از اتفاقات خوب در حوزه فرهنگی بحث گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است که در این زمینه کتابخانه تخصصی امام، رهبری و دفاع مقدس راه اندازی شد.
وی بیان کرد: 10 برابر شدن فعالیت های فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان در دولت یازدهم گام ارزنده ای در افزایش مشارکت جوانان و آماده شدن آنان برای حضور در فعالیت های مختلف اجتماعی است.
وی تدوین اساسنامه اتاق فکر را از دیگر اقدامات پیش روی دانشگاه سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: این اتاق فکر فضایی را فراهم می کند که دانشگاه بتواند از ظرفیت های عمومی جامعه به منظور توسعه استان استفاده کند.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان با توجه به اهمیت کارآفرینی گفت: این دانشگاه برای افزایش توانمندی های دانشجویان با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان مهارت آموزی را مد نظر قرار داده است به گونه ای که امسال 2 هزار دانشجو در این دوره ثبت نام کردند.
بندانی وجود مراکز کارآفرینی، رشد پارک های علم و فناوری و فن بازار را از دیگر فرصت های پیش رو برای افزایش مهارت و ایجاد فرصت های شغلی برای دانشجویان این دانشگاه ذکر کرد و اظهار داشت: هم اینک بیش از 50 شرکت دانش بنیان در این دانشگاه ثبت شده است.
وی بیان کرد: این دانشگاه با برخورداری از مرکز پژوهشی گیاهان دارویی شامل 20 باب گلخانه و یک آزمایشگاه کشت بافت گیاهی، پیشرو در عرصه ترویج و تحقیق گیاهان دارویی در استان است.
وی بیان کرد: امکانات مرکز پژوهشی گیاهان دارویی این دانشگاه شامل موزه گیاهان دارویی با بیش از 200 نمونه گیاه دارویی، باغ بوتانیک در مساحتی به وسعت سه هکتار با بیش از 100 گونه گیاه دارویی و زینتی و 2 هکتار مزرعه برای انجام طرح های تحقیقاتی اعضای هیات علمی و پایان نامه های دانشجویی است.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: همچنین گلخانه تکثیر و ازدیاد گیاهان دارویی و زینتی به مساحت بیش از 10 هزار متر مربع و آزمایشگاهها به مساحت چهار هزار متر مربع شامل آزمایشگاه کشت بافت گیاهی، آزمایشگاه ژنتیک، آزمایشگاه آنالیز و فرآوری گیاهان دارویی از دیگر امکانات مرکز پژوهشی گیاهان دارویی دانشگاه سیستان و بلوچستان است.
بندانی انعقاد قرارداد با چند کشاورز در زمینه گسترش گیاهان دارویی و ارائه 2 ایده کسب و کار گیاهان دارویی را از جمله اقدامات دیگر دانشگاه سیستان و بلوچستان در این زمینه ذکر کرد.
7316** 3213خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.