به گزارش ایرنا درویش نارویی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در طول 38 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم سراوان برای نخستین بار مشارکت بالای81 درصدی را داشتند که 91 درصد شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری به دکتر روحانی رای دادند.
وی با بیان اینکه انتخابات 29 اردیبهشت در سراوان در یک فضای بسیار مناسبی برگزار شد افزود: رای دادن مردم این شهرستان به گفتمان اعتدال نقطه عطف برگزاری این انتخابات بود.
وی ادامه داد: روحانیان، فرهنگیان، دانشجویان، جوانان و بانوان نقش بسیار مهمی در افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات داشتند.
وی افزود: وظیفه ما به عنوان مجری انتخابات و هیات اجرایی بستر سازی مناسب برای حضور حداکثری مردم و دسترسی آسان به شعب اخذ رای بود.
فرماندار سراوان گفت: بیش از چهار هزار نفر در حوزه اجرایی، هیات های نظارت، نیروهای امنیتی، بازرسان و ستادهای اجرایی فرمانداری ها و بخشداریها در برگزاری این دوره از انتخابات همکاری داشتند.
نارویی اظهار داشت: انتخابات در سه بخش، 181 روستا و 5 شهر سراوان برگزار شد.
وی افزود: از مجموع 107 هزار واجد شرایط رای دادن 81 هزار نفر در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سراوان شرکت کردند.
وی ادامه داد: از 86 هزار 502 رای ماخوذه 85 هزار 319 آرای صحیح بود که روحانی با 72 هزار و 702رای معادل 91 درصد آرا و رییسی با 6هزار 954 رای معادل هشت درصد آرا را در شهرستان سراوان به دست آوردند.
وی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سراوان افزود: 155 شعبه اخذ رای در این شهرستان در نظر گرفته شده بود که از این تعداد 53 شعبه شهری و 102 شعبه روستایی بود.
فرماندار سراوان گفت: همچنین از تعداد شعب اخذ رای 69 شعبه سیار و 90 شعبه ثابت آرای مردم را جمع آوری می کردند.
درویشی اظهار داشت: از مجموع 78 هزار و 67 رای صحیح شوراها بخش مرکزی و شهر سراوان 50 هزار 383 رای، بخش و شهر جالق 13 هزار 830 رای، بخش بم پشت و شهر سیرکان 13 هزار 854 رای به صندوق ها انداختند.
وی افزود: براساس ماده 52 قانون شورا ها از زمان اعلام نتیجه انتخابات نامزدهایی که اعتراضی به نحوه برگزاری انتخابات داشته باشند 2 روز فرصت دارند تا اعتراضات خود را به فرمانداری و بخشداری ها اعلام کنند.
وی بیان کرد: انسجام و وحدت اقشار مختلف جامعه سبب شد تا فصل جدیدی از مشارکت مردم در عرصه انتخابات رقم بخورد.
وی ادامه داد: در رقابت سخت و تنگاتنگ انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مردم شهرستان سراوان با کمال آرامش به پای صندوق های اخذ رای رفتند.
رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور 29 اردیبهشت در تمام شهرستان های سیستان و بلوچستان برگزار شد.
به گزارش ایرنا شهرستان سراوان با سه بخش بم پشت، جالق و مرکزی در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.
7336**7308**3213 خبرنگاران: احسان بختیاری و شعیب بردبار** انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.