حجت الاسلام اسماعیل تدینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روحانیان مبلغ از قم با هزینه واقفان خیر اندیش با هدف برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات دینی و مسائل روز مردم و نیز جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، تبلیغ فرهنگ وقف، ترویج سیره و زندگی اسلامی به مناطق محروم استان اعزام می شوند.
وی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان آیین ترتیل و جزء خوانی قرآن کریم در6 بقعه متبرکه سیستان و بلوچستان در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی انجام می شود.
وی گفت: نشر و ترویج فرهنگ حیات بخش قرآن و بهره گیری از فضای معنوی ماه مبارک رمضان در آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی و جذب نوجوانان و جوانان به محافل دینی از دیگر اهداف برگزاری این برنامه هاست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: همچنین برگزاری محافل قرآنی در استان با دعوت از قاری برجسته مصری از دیگر برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان است.
حجت الاسلام تدینی برگزاری نمایشگاه، توزیع کتابچه، بروشور، غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا، نصب ادعیه رمضان، آماده سازی کتب دعا و قرآن کریم به منظور برگزاری نشست های مذهبی، جزء خوانی و محافل قرآنی و نیز اجرای نیات واقفان در ماه مبارک رمضان را از دیگر اقدامات اداره اوقاف در سطح اماکن مذهبی سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
7316** 3213خبرنگار:عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.