اکبر ترکان روز چهارشنبه در بازدید از شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران چابهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بزودی در پتروشیمی چابهار گازهای اوره آمونیاک، انواع پلی اتیلن، متانول، متانول آمونیاک، آروماتیک و غیره تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.
وی افزود: از ظرفیت تولیدی این مجتمع حدود 23 میلیون تن صادراتی و بقیه محصولاتی هستند که به عنوان مصرف داخلی یا خوراک برای مجتمع پتروشیمی و صنایع پایین دستی در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: یکی از اهداف پتروشیمی ایجاد اشتغال برای افراد بومی چابهار و استان سیستان و بلوچستان است.
مشاور رئیس جمهوری ادامه داد: شهرک پتروشیمی از هم اکنون برای تربیت و آموزش نیروی انسانی در بخش های مختلف اقدام کند تا در آینده با مشکل مواجه نشود.
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای حل مشکلات ساخت شهرک مسکونی برای کارگران و کارکنان پتروشیمی قول مساعد داد تا در جلسه ای مشترک موارد مطرح و سرمایه گذاری لازم برای ساخت شهرک مسکونی اقدام شود.
مدیرسایت شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران چابهار نیز اظهار داشت: شهرک پتروشیمی از سال 1390 در زمینی به مساحت هزار و 200 هکتار در حال ساخت است.
جهانبخش جعفری افزود: برای ساخت شهرک مسکونی برای سکونت نیروی انسانی در حال مذاکره با منطقه آزاد چابهار هستیم تا هر چه سریعتر برای ساخت واحد مسکونی با امکانات رفاهی اقدام شود.
وی افزود: اجرای طرح های پتروشیمی در چابهار به عنوان قطب سوم پتروشیمی کشور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشور برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار نیز گفت: حمایت های لازم برای هرگونه سرمایه گذاری از جمله پتروشیمی انجام شده است.
عبدالرحیم کردی افزود: ایجاد شهرک مسکونی برای چند هزار کارگر و کارمند پتروشیمی نیازمند ارایه طرح و بررسی کارشناسی و داشتن پیوست اجتماعی است تا بعدها دچار مشکلات دیگر نشویم.
وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد چابهار و کارشناسان این سازمان در هر زمانی که مطالعات برای ایجاد شهرک مسکونی انجام شود همکاری های لازم را انجام خواهد داد.
به گزارش ایرنا اکبر ترکان در جریان سفر یک روزه خود به منطقه آزاد چابهار از طرح های تجاری و اقتصادی سطح منطقه آزاد، شهر توریستی تفریحی در حال ساخت رویال صدف، شرکت فولاد مکران، شرکت تولیدی آریا پروفیل و روستای طیس این شهرستان بازدید کرد.
با حضور ترکان کلنگ تولید اسکلت و سازه های فلزی برای استفاده در شهرک پتروشیمی مکران با سرمایه گذاری 150 میلیارد ریالی در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع، زیربنای هفت هزار و 500 مترمربع با اشتغال 140 نفر به زمین زده شد.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.