امام جمعه سراوان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقوله انتخابات به عنوان یک امر مهم در کشور برای ملت ایران واضح و روشن است و با توجه به تاکیدات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حفظ و صیانت از آرای مردم از واجبات است و یکی از راههای حفظ و استقلال کشور شرکت پرشور مردم در انتخابات است از مردم وفادار شیعه و سنی سراوان در خواست می کنم در این صحنه مهم سیاسی حضوری فعال و موثر داشته باشند.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان افزود: بنابر فرمایش امام خمینی (ره) میزان رای ملت است و توصیه مقام معظم رهبری براجرای دقیق قانون نیز ایجاب می کند که ملت همیشه در صحنه برای به نمایش گذاشتن اتحاد و همدلی خود حضور حداکثری در پای صندوق های رای داشته باشند.
وی گفت: قطعا شرکت تمامی افراد واجد شرایط در انتخابات یک امر بسیار مهم و حتی واجب و پشتیبانی قوی از نظام اسلامی است.
امام جمعه سراوان اظهار داشت: حضور با اخلاص و انتخاب اصلح ترین افراد که توانمندی بهتری نسبت به بقیه دارند می تواند حرکتی برای رفع مشکلات و توسعه و آبادانی شهر و روستا و کشور باشد.
وی گفت: از کاندیداهای شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری توقع داریم شعارها و وعده هایی به مردم بدهند که امکان انجام آنها باشد و بعد دچار دوگانگی نشوند.
حجت الاسلام دهقان ادامه داد: کاندیداها علاوه بر نظرات و برنامه های خودشان در صورت پیروزی در انتخابات از نظرات کارشناسی سایر کاندیداها نیز استفاده کنند و به آرای افرادی که به وی رای داده اند احترام بگذارند.
امام جمعه اهل سنت سراوان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از عرصه های مهم سیاسی و تاثیرگذار بر سرنوشت ملت و کشور انتخابات است و در این عرصه اصل و مهم مشارکت پرشور مردم در انتخابات و رای دادن به فرد اصلح است.
مولوی عبدالصمد ساداتی افزود: انتخاب افراد اصلح از اهمیت زیادی برخوردار است و در تعیین اصلح امکان اختلاف و تفاوت رای وجود دارد بنابر این اختلاف نظر و رای نباید باعث جدال، کینه ورزی و کدورت شود و رقابت باید سالم و با نقد منصفانه، بدور از تخریب و اهانت طرف مقابل انجام شود.
وی افزود: متاسفانه عده ای از افراد که در انتخابات شورا نامزد شده اند برای جمع آوری چند رای بیشتر به مردم وعده هایی می دهند که نمی توانند به آن وعده ها عمل کنند و توصیه ما به این افراد این است که با مردم به صداقت رفتار کنند چرا که برای هر وعده ای باید پاسخگوی ملت باشند و کسی که می گوید من فلان کار را انجام می دهم اگر محقق نشود 2 گناه بزرگ دروغ و وعده خلافی را مرتکب شده است که بر خلاف آموزه های اسلامی و دینی است.
مولوی ساداتی اظهار داشت: توصیه ما به مردم نیز این است که کسی را انتخاب کنند که در قبال همه ملت پاسخگو باشد و بتواند با برنامه ریزی اقتصاد و معیشت مردم را حل کند و فساد فراگیر، بیکاری و تبعیض را از بین ببرد و به خواسته اقوام و مذاهب بتواند در عمل پاسخ مثبت بدهد. سراوان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان وبلوچستان واقع شده و هم مرز با کشور پاکستان است.
7336**6081 خبرنگار: احسان بختیاری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.