به گزارش ایرنا انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان مظهر حضور مردم و آزادی ملت ایران برای مشارکت در سرنوشت خود از اهمیت خاصی برخوردار است و در این میان جوانان به عنوان سرمایه های مهم اجتماعی نقش ارزشمندی برعهده دارند.
حضور رای اولی ها در انتخابات 29 اردیبهشت امسال سبب شور، شوق و اشتیاق دیگر اعضای خانواده ها برای مشارکت در این صحنه مهم سیاسی می شود.
سیستان و بلوچستان بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 همچنان جوانترین استان کشور بحساب می آید و رای اولی های آن همچون رای اولی های سراسر کشور با رسیدن به سن قانونی 18 سال شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را به عنوان نخستین تجربه مشارکت سیاسی در تعیین سرنوشت کشور در پای صندوق های اخذ رای جشن می گیرند.
حضور رای اولی ها را می توان یک تمرین و فرصتی برای این نسل قلمداد کرد تا با انگیزه وارد فعالیت های سیاسی و اجتماعی شوند.
ریحانه براهویی یکی از جوانان رای اولی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بسیار خرسندم که امسال می توان به عنوان یک ایرانی در سرنوشت کشور خود سهیم باشم.
وی ادامه داد: حضور حداکثری ملت ایران در انتخابات ضمن تقویت اقتدار داخلی سبب ناکامی دشمنان می شود.
براهویی بیان کرد: جوانان سیستان و بلوچستان همچون سایر نقاط کشور با درک اینکه این حضور نشان دهنده وحدت ملت ایران است با انتخاب افراد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برگ زرینی در تاریخ این کشور رقم خواهند زد.
مریم چمن دیگر رای اولی سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: به عنوان یک جوان ایرانی در انتخابات 29 اردیبهشت شرکت می کنم تا با انتخاب افراد اصلح شرایط بهتری را برای کشور و مردم خویش رقم بزنم.
وی ادامه داد: ما رای اولی ها نیز شرکت در انتخابات را تکلیف سیاسی و دینی خود می دانیم و با حضور در پای صندوق های رای دین خود را به نظام الهی ادا می کنیم.
وی افزود: باید اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در انتخابات پیش رو به نمایش بگذاریم.
یکی دیگر از دانش آموزان دختر سیستان و بلوچستان نیز انتخابات را نمایش قدرت و پشتوانه مردمی نظام اسلامی دانست و گفت: با توجه به اهمیت رای تک تک افراد جامعه در انتخابات من نیز به همراه خانواده در این عرصه حضور پیدا خواهم کرد تا عدالت در همه جا به ویژه استان محروم سیستان و بلوچستان برقرار شود.
وی از کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراها خواست با عمل به وعده ها زمینه رشد و پیشرفت کشور را بیش از گذشته فراهم کنند.
مهسا میر دیگر دانش آموز رای اولی سیستان و بلوچستان نیز گفت: با شرکت ما دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور در کنار سایر مردم ایران بار دیگر مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی تایید می شود.
مهدی غزنوی یکی از دانش آموزان رای اولی سیستان و بلوچستان گفت: ما جوانان همچون سایر قشرهای ملت ایران با شور و اشتیاقی وصف نشدنی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا شرکت خواهیم کرد تا نشان دهیم در همه عرصه ها پیرو خط رهبری و ولایت فقیه و آرمان های مقدس این نظام الهی هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای از کسانی که بر منصب ریاست جمهوری قرار می گیرند انتظار داریم ضمن افزایش عزت مندی کشور در دنیا توجه ویژه به توسعه وپیشرفت استان های محروم داشته باشند.
وی توجه به نخبگان کشور را از دیگر خواسته های جوانان از رئیس جمهوری ذکر کرد و گفت: می توان با شکوفا کردن استعدادها در سراسر کشور از طریق توجه به نخبگان، ایران اسلامی را به سمت صنعتی شدن پیش برد.
نوید رضا ابراهیمی مود یکی دیگر از رای اولی های سیستان و بلوچستان نیز گفت: من شرکت در انتخابات را به عنوان ادای دین به تکلیف شرعی و ثابت کردن اقتدار کشور واجب می دانم و با بررسی دقیق کاندیداهای ریاست جمهوری وشوراها سعی می کنم بهترین ها را برای خود و کشورم برگزینم.
وی تاکید کرد: در عصر کنونی که عصر ارتباطات محسوب می شود امیدواریم هیچ یک از نامزدها وعده های بی پایه و اساس ندهند زیرا بعد از گذشت زمانی مورد قضاوت مردم قرار می گیرند.
محمد امین کیخا رئیس شورای دانش آموزی سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از رای اولی های این استان به خبرنگار ایرنا گفت: در هر کشوری که در آن انتخابات برگزاری می شود میزان مشارکت به عنوان یک شاخص و معیار برای میزان مقبولیت آن حکومت و نظام در نزد مردم محسوب می شود.
وی ادامه داد: با گذری بر آمار چندین ساله در ایران مشاهده می کنیم که هرچه جلوتر می رویم میزان مشارکت داوطلبان نامزدی و حضور مردم در پای صندوق های رای افزایش می یابد.
وی افزود: این بدان معناست که ملت ایران هیچگاه بخاطر مشکلات و دیگر مسائل نظیر تحریم و غیره از انقلاب خود دست بر نمی دارند.
وی بیان کرد: وقتی رای مردم میزان مقبولیت نظام را نشان می دهد ملت ایران با مشارکت بالا مقبولیت نظام خودشان را حفظ کرده اند تا زمانی که کشورهای غربی و دیگر مردم جهان در باره ایران سخنی به میان آورند این را بدانند مردم ما با اقتدار به آرمان های ملی خویش پایبند هستند.
عبدالصمد براهویی یکی دیگر از دانش آموزان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه همه ما در کشور یک هدف مشترک داریم و آن هم حفظ نظام جمهوری اسلامی است باید حضور باشکوه در انتخابات داشته باشیم.
وی افزود: اهمیت انتخابات در سیستان و بلوچستان به قدری است که بزرگان و معتمدان مردم از قبل از برگزاری مردم را به این امر مهم تشویق و ترغیب می کنند که در این میان ما رای اولی ها نیز بسیار خوشحال هستیم که می توانیم در سرنوشت خویش سهیم باشیم.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان نیز در گفت و گو با خبرنگار گفت: 77هزار نفر رای اولی در استان برای نخستین بار درانتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت می کنند.
علی اصغر جمشید نژاد افزود: مردم سیستان و بلوچستان همواره در انتخابات حضور پر شور و حداکثری داشتند به گونه ای که میزان مشارکت آنان در دوره های قبل به 75 درصد نیز رسیده است.
وی تاکید کرد: با توجه به نوع حساسیت ها و تاکید رهبر معظم انقلاب بر مشارکت حداکثری امیدواریم در این دوره از انتخابات با حضور حداکثری آحاد مردم به ویژه جوانان از استان های پیشرو در مشارکت باشیم.
به گزارش ایرنا دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.