رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات ساخت این بیمارستان از سال 91 آغاز شد که به دلیل کمبود اعتبار در حد 20 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده بود اما مجددا از سال 93 در مسیر ساخت قرار گرفت.
دکتر محمودرضا میری ادامه داد: عملیات ساخت بیمارستان 35 تختخوابی دارالشفا میرجاوه با زیربنای 2 هزار و 969 متر مربع تا پایان سال 95 به اتمام رسید و کار تجهیز آن نیز انجام شد.
وی افزود: این بیمارستان مجهز به بخش های بیماری های عفونی و گرمسیری، داخلی، زنان زایمان و جراحی عمومی است.
میرجاوه در فاصله 75 کیلومتری شرق زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.
به گزارش ایرنا دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ششمین سفرش به سیستان و بلوچستان به اتفاق شماری از معاونان و مسئولان این وزارتخانه امروز /سه شنبه/ 19 اردیبهشت به منظور افتتاح بیش از 200 طرح بهداشتی و درمانی در سراسر این استان وارد زاهدان شد.
سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.