محمد سرایانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای انتخابات دوره قبل هزار و 900 شعبه اخذ رای در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده بود که در این دوره شاهد 318 شعبه جدید هستیم.
وی گفت: هزار و 284 شعبه در این دوره از انتخابات به صورت سیار و 934 شعبه نیز در مناطق پرجمعیت به صورت ثابت کار جمع آوری آرای مردم را برعهده دارند.
وی ادامه داد: از مجموع شعب اخذ رای در این دوره 318 شعبه در زاهدان، 80 شعبه در میرجاوه، 109 شعبه در زابل، 90 شعبه در زهک، 92 شعبه در هیرمند، 56 شعبه در نیمروز، 53 شعبه در هامون، 133 شعبه در خاش، 151 شعبه در سراوان و 80 شعبه در سیب و سوران مستقر است.
رئیس اداره انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان 61 شعبه در مهرستان، 182 شعبه در ایرانشهر، 66 شعبه در دلگان، 186 شعبه در سرباز، 49 شعبه در فنوج، 60 شعبه در قصرقند، 145 شعبه در نیکشهر، 234 شعبه در چابهار و 73 شعبه در کنارک را از دیگر شعب اخذ رای برای این دوره برشمرد.
سرایانی افزود: پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در سه شهر زابل، ایرانشهر و چابهار استان به صورت تمام مکانیزه برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: دلیل انتخاب این سه شهر برای برگزاری تمام الکترونیکی انتخابات بهتر بودن زیرساخت های مخابراتی آنها نسبت به دیگر شهرهای استان بوده است.
وی افزود: نتایج انتخابات به روش تمام مکانیزه در این سه شهر بررسی و کاستی ها برطرف می شود تا این روش برای انتخابات دوره های بعدی در سایر شهرهای استان نیز اجرا شود.
رئیس اداره انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 2 میلیون تعرفه رای برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و 2 میلیون تعرفه برگ رای برای انتخابات ریاست جمهوری این دوره در اختیار استان قرار گرفته است که بزودی کار توزیع آنها بین شهرستان ها آغاز می شود.
به گزارش ایرنا فرصت تبلیغات نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 اردیبهشت ماه آغاز و تا ساعت 8 صبح روز 28 اردیبهشت به اتمام می رسد.
تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از اول اردیبهشت ماه آغاز شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042** خبرنگار: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.