به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز شنبه در دیدار رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در دفتر امام جمعه زاهدان اظهار داشت: استاندارد اگر امروز در کشور جدی گرفته نشود بازرگانی، تجارت و بدست آوردن بازار و بازکردن جای پا در بازارهای جهانی با مشکل رو به رو می شود.
امام جمعه زاهدان افزود: بازرگانان ایرانی در گذشته تنها از راه اخلاق و امانت داری بازارهای کشور را در دست داشتند، امروز نیز باید بجایی برسیم که این فرهنگ در بازارهای داخلی و خارجی حکمفرما شود و حیثیت کشور و خود را با هیچ چیزی معامله نکنیم.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: هم اینک نیازمند توسعه فرهنگ استاندارد در کشور هستیم که سازمان استاندارد می تواند در این زمینه نقش بسیار مهم و اساسی ایفا کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اخلاق در تجارت و بازرگانی و تولید ما باید بازسازی شود و تنها راه درمان آن استاندارد سازی است و باید برای توسعه و تعمیق استاندارد در جامعه همه دست در دست هم دهند.
آیت الله سلیمانی تاکید کرد: در کنار بکارگیری همه ظرفیت ها از جمله ائمه جمعه در فرهنگ سازی؛ سازمان استاندارد نیز باید با اجرای ضوابط و مقررات و برخورد قاطع با متخلفان به اهداف مورد نظر دست یابد.
رئیس سازمان ملی استاندارد نیز در این دیدار گفت: روحانیون به عنوان افراد تاثیرگذار در جامعه نقش مهم و ارزنده ای در همه فعالیت ها به ویژه حوزه استاندارد دارند.
نیره پیروزبخت افزود: جایگاه بالای سیستان و بلوچستان در زمینه صادرات به کشورهای همسایه و امضای تفاهمنامه مشترک بین کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان و عمان در زمینه استاندارد ظرفیت و فرصت بسیار مناسبی برای توسعه مبادلات مرزی و در نتیجه توسعه کشور است که باید از آن به بهترین شکل بهره گرفت.
وی با توجه به نقش فعال ایران در علامت استاندارد حلال در بین کشورهای اسلامی گفت: هم اینک علامت استاندارد ایران در زمینه غذای حلال در بین کشورهای اسلامی 98 درصد انطباق یافته است.
به گزارش ایرنا، حلال به عنوان یک استاندارد جهانی، معیاری از کیفیت غذای سالم و بهداشتی در جهان، عاملی برای توسعه مبادلات محصولات و صنایع غذایی بین کشورهای اسلامی و غیر اسلامی است. رعایت استانداردهای حلال به ویژه برای واردات محصولات به کشورهای اسلامی و مصرف جوامع مسلمان در کشورهای غیر اسلامی ضروری است. پروانه حلال، پروانه ای بین المللی برای اطمینان از رعایت اصول شرعی در ذبح است و کشورهای مسلمان و حتی برخی کشورهای غیرمسلمان، محصولاتی را که دارای برند حلال باشد، خریداری می کنند.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.