به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز پنجشنبه در سمینار بخشداران استان سیستان و بلوچستان که در سرسرای اجتماعات استانداری برگزار شد اظهار داشت: چنانچه اجماع گذشته علیه ایران دوام پیدا می کرد معلوم نبود با رویکرد رئیس جمهوری آمریکا اوضاع چگونه می شد.
وی بیان کرد: با برجام ابتکار عمل را از ترامپ گرفتیم و توانستیم برای خودمان فضای امنی ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: دستاوردهای حاصل از اجماع حکومت را نباید به بازی های سیاسی بسپاریم چونکه این اجماع عزت، اقتدار قلم، منطق و بودن بر اصالت هویت ایرانی را به نمایش گذاشت.
وی افزود: اگر برجام نبود کشورهای دنیا بعد از گذشت سالها، اعتمادی برای سرمایه گذاری در کشور ما به ویژه استان سیستان وبلوچستان نداشتند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برجام دستاوردهای زیادی برای کشور به ارمغان آورده و به همین راحتی نمی توان آن را پنهان کرد.
هاشمی اظهار داشت: پس از برجام نگاه و فضای جدیدی در کشور حاکم شده و نام و نشان ایران اسلامی به وسعت بالایی در دنیا جای گرفته است.
وی ادامه داد: برجام دستاوردهای بسیار زیادی برای صنعت نفت به ارمغان آورده است که نمی توان گشایش های برجام را در این حوزه نادیده گرفت.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: امسال 22 هزار نفر از افرادی که فاقد شناسنامه بودند می توانند در انتخابات مشارکت کنند.
وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید با شناسنامه دار کردن افرادی که سالهای طولانی از امکانات اولیه محروم بودند نشاط و امید را در دل آنها زنده کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بخشداران و فرمانداران حق دخالت در انتخابات را ندارند و تنها باید زمینه حضور هر چه باشکوهتر مردم را در انتخابات فراهم کنند.
هاشمی اظهار داشت: روستا محور تولید و اشتغال است و بخشداران باید به این موضوع توجه اساسی داشته باشند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: انتخابات شوراهای روستا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا به عنوان پارلمان محلی از آن یاد می شود.
علی اصغر جمشید نژاد اظهار داشت: بخشداران و فرمانداران باید از توانمندی های اعضای شوراهای روستا برای پیشبرد برنامه ها و سیاست های نظام جمهوری اسلامی استفاده کنند.
وی بیان کرد: بخشداران باید شرایط حضور حداکثری مردم را در انتخابات پیش رو فراهم کنند.
وی افزود: افرادی که به نمایندگی از بخشداران در شعب اخذ رای حضور پیدا می کنند باید مدیر، مدبر و امانت دار باشند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان در سراسر کشور 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
استان سیستان و بلوچستان دارای دو کرسی در مجلس خبرگان رهبری و هشت کرسی در مجلس شورای اسلامی شامل زابل دو نماینده، زاهدان دو نماینده، خاش یک نماینده، ایرانشهر یک نماینده، چابهار یک نماینده و سراوان یک نماینده است.
3213**خبرنگار و انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.