رضا آزادمنش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با تقویت جریانات مرطوب جنوبی بارش پراکنده باران از روز گذشته در استان آغاز شده به طوری که دراین مدت در نیکشهر 9 میلی متر بارش گزارش شده است.
وی گفت: تا اوایل هفته آینده آسمان سیستان و بلوچستان نیمه ابری تا ابری خواهد بود و امروز در برخی مناطق نیمه جنوبی، جنوب شرق نواحی غربی ونواحی مرکزی استان رگبار پراکنده باران، رعدو برق و تند باد موقتی قابل پیش بینی است.
وی افزود: همچنین فردا چهارشنبه قدری از پوشش ابرها کاسته شده اما مجددا از روز پنجشنبه رشد ابر و بارش های رگباری و پراکنده به همراه رعد و برق و تند باد در نیمه شمالی استان رخ می دهد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با تقویت سامانه کم فشار سطح زمین از فردا تا پایان هفته شاهد افزایش دما در سطح استان خواهیم بود.
وی خاطر نشان کرد: زاهدان با کمینه دمای 20 درجه و راسک و دلگان با بیشینه دمای 41 درجه بالای صفر در 24 ساعت گذشته به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای سیستان و بلوچستان بودند.
استان سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 18 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و طوفان های شدید و گرد و غبار روبروست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.