به گزارش ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان در آیین گردهمایی عکاسان سیستان وبلوچستان گفت: با وجودی که فاصله هنر عکاسی با استان های همجوار بسیار زیاد است اما به صورت پراکنده عکاسان خوبی در استان سیستان وبلوچستان وجود دارد.
حسین مسگرانی اظهارداشت: با پیگیری عکاسان استان کانون عکاسان در زاهدان ایجاد شد که امید است با برنامه ریزی صحیح رشد هنر عکاسی در سیستان وبلوچستان را شاهد باشیم.
وی گفت: مهم ترین وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت، هدایت و نظارت بر جامعه هنری است و با بسترسازی مناسب رشد هنر در حوزه های مختلف انجام می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان بلوچستان با اشاره به نبود نگارخانه خصوصی در سطح استان بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ایجاد نگارخانه آن را به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار داده است.
وی برگزاری کارگاههای آموزش عکاسی با حضور اساتید مجرب عکاسی کشور در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: برپایی جشنواره ملی عکس، تورهای عکاسی، برپایی کارگاههای آموزشی در شهرستان های استان باعث رشد هنر عکاسی در سیستان بلوچستان می شود.
یکی از هنرمندان باسابقه و از عکاسان پیشکسوت سیستان وبلوچستان نیز در این آیین اظهارداشت: بیش از 28 سال در حوزه هنرعکاسی سیستان وبلوچستان در حال فعالیت هستم و تاکنون از هیچ یک از نهادهای فرهنگی توقعی نداشته ام.
مهدی نجارپیشه افزود: در حال حاضر کانون عکاسان سیستان وبلوچستان به صورت مستقل عمل می کند.
وی بر حفظ جایگاه هنرمندان استان تاکید کرد و گفت: هنرمندان عکاس سیستان وبلوچستان در چند سال اخیر در جشنواره های بین المللی و جهانی زیادی درخشش داشته اند و نگاه جهانی را به این استان معطوف کرده اند.
در پایان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان از عکاسان فعال استان تجلیل شد.
7317 ** 6081 خبرنگار: حامد غلامی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.