عباس پالاش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سردار جانباز بالای 70 درصد ساعت 14 امروز بعد از تحمل چندین سال مشکلات ناشی از عوارض شیمیایی در بخش آی سی یو بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وی افزود: سردار فارسی از سال 1360 در عملیات های مختلف جنگ در کنار حاج قاسم سلیمانی و امیرالشهدای سیستان و بلوچستان حاج قاسم میرحسینی قائم مقام لشکر 41 ثارالله نقش بی بدیلی ایفا کرد.
وی گفت: این شهید بزرگوار از سال 64 به عنوان فرمانده گردان مستقل 409 سیستان و بلوچستان منصوب شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سردار فارسی در 31 تیر سال 1367 در حالی که فرماندهی گردان 405 لشکر 41 ثارالله را برعهده داشت در محور اهواز - خرمشهر در جریان عقب راندن نیروهای بعثی و جلوگیری از اسارت هزاران نفر و در حال دفاع جانانه در ایستگاه حسینیه در شرایطی که بالگردهای دشمن از یک سو و نفربرهای نیروهای بعثی از سوی دیگر بچه های گردان را به محاصره خود در آورده بودند پس از ساعاتی مقاومت به اسارت دشمن در آمد.
پالاش افزود: سردار فارسی در دوران اسارت خود در اردوگاه 17 و 18 تکریت مدیریت و رهبری اسرا را به نحو خردمندانه ای برعهده داشت و در تحکیم وحدت، صبر و بصیرت آزادگان در مقابل فشار شکنجه های سخت و طاقت فرسای دشمن نقش آفرینی کرد.
وی ادامه داد: محبعلی فارسی جانباز و آزاده سرافراز کشور آبان سال 1369 به آغوش میهن اسلامی و خانواده و همرزمان خود بازگشت و تازه دوران سخت رنج ها و مشقات پس از اسارتش به دلیل عوارض و جراحات شیمیایی از ناحیه ریه و کبد آغاز شد.
وی گفت: سردار فارسی بعد از تحمل رنج های فراوان امروز در هفته جانباز و در سالروز ولادت با سعادت حضرت زین العابدین(ع) به دیار عاشقان و معبود خود پرواز کرد.
وی افزود: شهید محبعلی فارسی یکم شهریور سال 1338 در زابل دیده به جان گشود و قبل از اعزام به جبهه های جنگ به عنوان معلم فعالیت می کرد که پس از حضور در جبهه ها بنابر پیشنهاد سردار سلیمانی به سپاه پیوست و 2 سال قبل بازنشسته شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: در حال برنامه ریزی برای مراسم تشییع و خاکسپاری سردار شهید فارسی هستیم و احتمالا پیکر این شهید بزرگوار فردا /چهارشنبه/ در گلزار شهدای زاهدان خاکسپاری می شود.
سیستان و بلوچستان با تقدیم بیش از 2 هزار شهید، چهار هزار جانباز و 500 نفر آزاده نقش خودش را در تحکیم ارزش های انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کرده است.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.