به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی روز سه شنبه اظهار داشت: عاملان شهادت این مامور نیروی انتظامی که با تغییر هویت در ارتفاعات جنوب استان زندگی می کردند، در عملیات غافلگیرانه کارآگاهان پلیس دستگیر شدند.
وی افزود: 24 آبان سال گذشته، ماموران پاسگاه انتظامی آشار شهرستان مهرستان پس از شناسایی یک باند مسلح مواد مخدر با آنان درگیر شدند که در این عملیات پس از کشف 589 کیلو تریاک استوار دوم صادق امیری زاده توسط قاچاقچیان به شهادت رسید.
وی با اشاره به اینکه سوداگران مرگ در این درگیری با استفاده از تاریکی شب و کوهستانی بودن منطقه متواری شدند گفت: با توجه به اینکه هویت قاچاقچیان توسط پلیس شناسایی شده بود در همان ساعت اولیه تلاش های گسترده تیم های اطلاعاتی و یگان های عملیاتی پلیس برای دستگیری ضاربان آغاز شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان مسلح پس از این درگیری با تغییر مداوم محل سکونت و استفاده از هویت جعلی و زندگی در ارتفاعات شهرستان های مهرستان، ایرانشهر و سرباز خود را مخفی کرده بودند.
سردار رحیمی اظهار داشت: پس از ماهها اقدامات فنی و تخصصی گسترده، آخرین محل تردد 2 ضارب اصلی این حادثه در شهرستان چابهار توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان مورد شناسایی قرار گرفت که بامداد امروز در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
وی با اشاره به اینکه متهمان دارای سوابق کیفری بودند، خاطر نشان کرد: متهمان در تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی به جرم به شهادت رساندن این مامور پلیس اعتراف کردند.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042**6081 دریافت کننده: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.