معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: مرکز درمان ناباروری سیستان و بلوچستان در راستای طرح تحول سلامت با اعتبار 25 میلیارد ریال ( 2 میلیارد و 500 میلیون تومان) ساخته شده است.
علی خواجه ادامه داد: این مرکز با زیربنای 500 مترمربع در یک طبقه مجتمع آموزشی درمانی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان ایجاد شده و ارائه دهنده خدمات کامل ناباروری به زوج های استان است.
وی افزود: با راه اندازی این مرکز جامع علاوه بر جلوگیری از مراجعه شهروندان سیستان و بلوچستان به سایر استان های کشور برای درمان، 85 درصد هزینه های خدمات ناباروری برای بیماران رایگان خواهد بود.
به گزارش ایرنا اجرای طرح تحول نظام سلامت از سوی دولت یازدهم علاوه بر کاهش هزینه های درمانی برای اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده های کم درآمد در سیستان و بلوچستان، سبب توسعه روز افزون زیر ساخت های بخش بهداشت و درمان در این استان محروم شده است.
این طرح از اواسط اردیبهشت سال 93 با هدف کاهش هزینه های درمانی و کیفیت بخشی به خدمات پزشکی و بهداشتی در کشور آغاز شد که تاکید بیشتر آن در یک سال نخست در بخش درمانی و کاهش هزینه های درمان و در سال دوم در حوزه بهداشت بود.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
7316**6081 ** خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.