به گزارش ایرنا حجت الاسلام عیسی بزمانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنگره منطقه‌ای شعر و مقاله ‌نویسی بانوی آفتاب با محوریت سیمای حضرت زهرا(س) از دیدگاه مذاهب اسلامی با هدف گسترش فضای تفاهم بین علما، فرهیختگان و نخبگان، توسعه بستر برای نقش داشتن اقوام و مذاهب در جهت تحکیم اخوت اسلامی، فراهم کردن زمینه برای نویسندگان و شعرا در بیان فضایل حضرت زهرا(س)، معرفی ابعاد شخصیتی آن حضرت و غیره 14 اردیبهشت امسال به میزبانی سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار می شود.
وی ادامه داد: شاعران و فرهیختگانی از استان های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان آثار خود را به این کنگره ارسال کردند که از مجموع 222 اثر ارسالی به دبیرخانه 151 اثر در بخش شعر و 71 اثر در بخش مقاله بوده است.
وی موضوعات فراخوان این کنگره را در زمینه سیمای فاطمه(س) در منابع و روایات اهل سنت، جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) از دیدگاه مذاهب اسلامی، ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) در آثار علمای بزرگ اهل سنت، فاطمه زهرا(س) به عنوان محور مشترک و تاثیر گذاری آن در تقویت همگرایی بین پیروان مذاهب اسلامی، فاطمه (س) از نگاه همسران پیامبر(ص)، حضرت زهرا در کلام اهل بیت(ع)، فاطمه(س) و رسالت های اجتماعی، فاطمه(س) و مسولیت های زندگی و فاطمه(س) الگوی برتر زن مسلمان ذکر کرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد: در زمان برگزاری این کنگره از10 برگزیده در بخش شعر و هفت نفر دربخش مقاله با اهدای جوایز نفیس تجلیل خواهد شد.
وی گفت: ارادت و محبت اهل سنت به اهل بیت(ع) موضوعی است که مغفول مانده درحالی که پیروان این مذهب ارادت و محبت بی بدیل به خاندان اهل بیت دارند و این جزو اعتقادات آنان است.
وی با بیان اینکه بیشترین آثار رسیده به دبیرخانه این کنگره از استان سیستان و بلوچستان بوده است گفت: مهمانان و شخصیت های برجسته کشوری نظیر معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مدیر کل امور زنان مجمع و غیره در آیین برگزاری این کنگره شرکت خواهند کرد.
وی با تبریک اعیاد شعبانیه در سیستان و بلوچستان گفت: به منظور گرامیداشت این ایام ویژه برنامه های مختلفی نظیر احیای نیمه شعبان در استان در قالب یک مسجد محوری در هر شهرستان، برپایی جشن های مختلف، حضور ستاد مردمی نیمه شعبان در استان، اعزام مبلغان به مناطق محروم استان، برپایی گفتمان های دینی در سطح مدارس و مساجد، برپایی ایستگاهای صلواتی توسط هیات های مذهبی و خیران و غیره تدارک دیده شده است.
وی به ارادتمندان و علاقه مندان فرهنگ مهدوی توصیه کرد همزمان با ایام شعبانیه برنامه های مختلف را متناسب با شان و منزلت حضرت مهدی موعود(عج) برگزار کنند.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.