مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: زاهدان به 1350 کیلومتر شبکه گازرسانی نیاز دارد که حدود 10 درصد آن تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته و ادامه روند گازکشی با جدیت در حال انجام است .

محمد حسن طهرانی ظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند انتقال شبکه گازرسانی به شهر زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: شبکه‌گذاری گاز در زاهدان از سه سال گذشته آغاز شده که حدودا 140 کیلومتر خط توزیع و تغذیه گاز در زاهدان‌ انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 130 علامت و 150 علمک در بلوار جمهوری زاهدان نصب شده که پس از این منطقه، علمک‌گذاری و گازرسانی به منطقه زیباشهر در دستور کار قرار خواهد گرفت. پس از مناطق یاد شده، برنامه‌ریزی برای اعطای حق انشعاب به خیابان امامخمینی(ره)، بلوار انقلاب و شهرک مخابرات صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: شهروندان باید به علامت قرمز رنگی که کنار درب منازل آنان درج می‌شود دقت کنند زیرا این علامت ملاک لوله‌کشی داخلی ساختمان است و مجریان پس از مراجعه به منازل براساس آن اقدام می‌کنند. در حال حاضر در بلوار جمهوری 30 مشترک گاز داریم و مابقی در حال انجام است. 

طهرانی با اشاره به اینکه شرکت گاز مسئولیت انتقال گاز را تا درب منازل مصرف‌کنندگان برعهده دارد و لوله‌کشی برعهده خود مشترکان است، افزود: هزینه اشتراک برای هر منزل 230 هزار تومان است و کل هزینه گازرسانی برای هر مشترک طبق نرخ‌نامه‌های تعیین شده بین 700 هزار تا یک میلیون تومان است. 

وی خاطرنشان کرد: خط انتقال گاز ایرانشهر به زاهدان 264 کیلومتر بوده و با اعتباری بالغ بر 750 میلیارد تومان در حال پیشرفت است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان با اشاره به برخی شایعات مبنی بر اینکه گاز 4 سال دیگر به دست شهروندان زاهدانی می‌رسد، عنوان کرد: گازکشی به شهر زاهدان حدود 4 سال زمان نیاز دارد اما این بدان معنا نیست که پس از گذشت 4 سال گاز به منازل شهروندان می‌رسد بلکه مرحله به مرحله و پس از علمک‌گذاری هر منطقه آمادگی گاز رسانی به مشترکان را داریم. 

وی ضمن اعلام آمادگی شرکت گاز زاهدان برای گازرسانی به بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان، تصریح کرد: گاز تا درب بیمارستان تامین اجتماعی رسیده و برای  ورود آن منتظر اتمام نصب تجهیزات بیمارستان هستیم. 

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: گازرسانی به نیروگاه برق زاهدان تا پایان خردادماه 96 و گازرسانی به شهرک‌صنعتی زاهدان هم تا پایان شهریورماه امسال به اتمام خواهد رسید. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز خبرنگاران از روند پیشرفت گازرسانی و علمک‌گذاری درون‌شهری، ایستگاه دریافت گاز ایرانشهر به زاهدان و زاهدان به زابل، ایستگاه تقلیل فشار شهری زاهدان(CGS) و علمک‌گذاری بلوار جمهوری حدفاصل خیابان شریفی پناه بازدید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.