علی ملاشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در این مدت در منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز مربوط به شهرستان های زابل و زهک به ترتیب با 94 و 86 کیلومتر بر ساعت بوده است.
وی ادامه داد: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شمال استان سبب کاهش دید هزار متر در زابل و 800 متر در زهک شده و حتی گرد و غبار حاصل از این شرایط نواحی مرکزی و جنوبی استان را نیز غبارآلود کرده است.
وی افزود: گرد و غبار صبح امروز شعاع دید را در زاهدان تا 800 متر و در نصرت آباد تا 900 متر کاهش داده و در میرجاوه و سراوان نیز آسمان غبارآلود گزارش شده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس پیش بینی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا روز شنبه هفته آینده در شمال استان ادامه دارد.
ملاشاهی گفت: دمای هوای شهرهای مختلف استان امروز در مقایسه با 2 روز گذشته هشت تا 10 درجه کاهش یافته است به طوری که دمای فعلی زاهدان 25 و زابل 21 درجه است که در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت به ترتیب هفت و پنج درجه کاهش را نشان می دهد.
وی ادامه داد: از روز شنبه به تدریج شدت وزش باد کاهش می یابد و دمای هوا نیز روند افزایشی پیدا می کند.
وی گفت: همچنین در ارتفاعات نوار شرقی سیستان و بلوچستان با رشد ابر، احتمال رگبارهای خفیف و پراکنده باران در سه روز آینده وجود دارد.
وی افزود: زاهدان با حداقل 13 درجه و راسک مرکز شهرستان سرباز با حداکثر 42 درجه در شبانه روز گذشته به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.