اعضای این باند با استفاده از یک نرمافزار به حساب بانکی تعدادی زیادی از شهروندان دستبرد زدند و قصد کلاهبرداری یک هزار و800 میلیارد ریالی داشتند.
تحقیقات برای دستگیری این باند با تیزبینی حراست بانک در شیراز شروع شد. تمامی این افراد شهروندانی بودند که میگفتند موجودی حساب بانکیشان سرقت شده است.
از آنجا که همه این سرقتها به صورت اینترنتی صورت گرفته بود، تیمی از سربازان گمنام امام زمان(عج) تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری هکرها آغاز کردند.
بررسیها از این حکایت داشت که همه سرقتها با هک شدن اطلاعات حساب شاکیان صورت گرفته است، اما این اتفاق چطور رخ داده بود؟ بررسی ها، راز هک شدن حسابهای بانکی را فاش کرد و مشخص شد که کلاهبرداران با نصب نرمافزار جاسوسی توانسته بودند اطلاعات حساب طعمههایشان را بهدست آورند.
نقشه فرار از ایران
با توجه به حساسیت موضوع دستورات لازم از سوی محمدی درهشوری بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی شیراز صادر شد و در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت، ماموران به اعضای باند کلاهبرداری نزدیکتر شده بودند و در ادامه با بررسیهای تخصصی در فضای مجازی موفق شدند آنها را ردگیری کنند.
تحقیقات بعدی فاش کرد که اعضای این باند بنا داشتند یک هزار و 800 میلیارد ریال را از کشور خارج کنند.
ماموران توانستند سه نفر از این افراد را در شیراز دستگیر کنند اما همچنان تحقیقات برای دستگیری دیگر متهمان ادامه داشت تا اینکه ماموران گمنام امام زمان (عج)در استان فارس توانستند با ردیابی های انجام شده چهار نفر دیگر را نیز دستگیر کنند.
گفتنی است این افراد هم اکنون در بازداشت بسر می برند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 629828
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.