معصومه فروتن گفت: این خانه امن برای زنانی است که دچار مشکل و بحران بوده و یا مورد خشونت های خانگی قرار گرفته اند و هدف ما کمک به آنها به نحو موثر و به منظور پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر است.
وی افزود: با توجه به این که هر زنی ممکن است به دلیل بروز فشارهای روانی در خانواده خانه را در شرایط سخت ترک کند و بازگشت سریع برای او از نظر روحی امکان پذیر نباشد، خانه امن محل مناسبی برای سکونت او در مدت کوتاهی است که در شرایط نامطلوبی قرار گرفته است.
فروتن عنوان کرد: تمامی این زنان دارای سلامت بوده و تنها به این مکان می آیند تا آرامش آنها حفظ و مشکلاتشان رفع شود و پس از آن به آغوش خانواده باز گردند.
این مسئول بهزیستی فارس گفت: این افر اد که به دلایلی از قبیل دعواهای خانگی، بحث و جدل، ضرب و شتم و مواردی مشابه از خانه خارج شده اند برای این که در شهر رها نشوند، در خانه امن ساماندهی می شوند.
این مسئول بهزیستی فارس گفت: وضعیت این زنان پس از سکونت در خانه امن شیراز توسط مددکار و روانشناس پیگیری می شود و پس از رسیدن به یک شرایط ثابت و رفع وضعیت بحرانی به آغوش خانواده باز می گردند.
فروتن افزود: در این خصوص مددکار و روانشناس به منزل زن مراجعه کرده و با همسر او صحبت می کند و حداکثر طی یک ماه مددجو از خانه امن به آغوش خانواده باز می گردد. وی دسترسی زنان به خانه امن را خود معرف و یا از طریق اورژانس اجتماعی دانست و گفت: خانه امن بهزیستی فارس واقع در شیراز در حال حاضر در اورژانس اجتماعی واقع است و خدمات موثری به زنان مراجعه کننده ارایه می دهد.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 629827
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.