به گزارش ایرنا، این اظهارات 'سردار ایاز صادق' روز گذشته و تنها چند ساعت قبل از شهادت تعدادی از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در نزدیکی مرز پاکستان مطرح شده بود. براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی ناجا، عناصر تروریستی گروهک جیش الظلم روز گذشته پس از حمله به مرزبانان ایرانی از منطقه صفر مرزی، به داخل خاک پاکستان گریختند.
منابع و مقام های رسمی پاکستان تا کنونی واکنشی به این رویداد تروریستی نشان نداده اند.
سردار ایاز صادق روز گذشته پس از انجام سفری پنج روز به ایران، به کشورش بازگشت. وی در این سفر، علاوه بر ملاقات با علی لاریجانی همتای ایرانی خود، با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس و برخی مسئولان اقتصادی و نیز استانی در استان های قم و خراسان رضوی ملاقات و گفت و گو کرد.
وی روز گذشته در فرودگاه لاهور در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های پاکستان در تشریح دستاوردهای سفر به ایران گفت: مقامات عالی تاکید کردند که این کشور خواستار توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی با پاکستان و همکاری میان بندرهای گوادر و چابهار است.
وی گفت: مقامات ایرانی اطمینان دادند که این کشور هرگز اجازه نخواهد اقدامی از خاک آن علیه پاکستان انجام شود.
ایاز صادق همچنین در خصوص مسئله کشمیر گفت که در این سفر، رئیس جمهوری اسلامی ایران بر حل مسالمت آمیز و منصفانه این مسئله تاکید کرد.
رئیس مجلس ملی پاکستان همچنین اظهار داشت که مقام های عالی جمهوری اسلامی تاکید کردند که این کشور نقش پاکستان را در مبارزه باتروریسم حائز اهمیت می داند.
وی افزود: دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران خواستار نقش فعال نخست وزیر پاکستان برای نزدیک کردن کشورهای اسلامی به یکدیگر است.
ایاز صادق همچنین اظهار داشت که ایران تمایل به مشارکت فعال در طرح راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان دارد.
آساق**1723 - انتشار دهنده: محمدرضا منافی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.