به گزارش ایرنا، علاء الدین بروجردی چهارشنبه شب در نشستی با مدیرعامل شهرک پتروشیمی مَکُّران در چابهار اظهار داشت: ایجاد طرح های بزرگ اشتغالزایی و توسعه ای نظیر پتروشیمی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای رونق اشتغال و تولید انجام شده است.
وی افزود: حل مشکلات اقتصادی و اشتغال باید اولویت مسئولان و شرکت های خصوصی باشد تا بتوان از کارگر وتولید داخلی حمایت کرد.
وی ادامه داد: برای تکمیل طرح های بزرگی نظیر پتروشیمی نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی است و باید مسئولان هنر و فن لازم برای جذب سرمایه ها را داشته باشند.
وی استفاده از سرمایه خارجی را در راستای اهداف مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: نباید هیچ مسئولی سنگ اندازی و یا موانعی در جذب سرمایه خارجی ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت توسعه نگین مکران نیز اظهار داشت: شهرک پتروشیمی مکران در زمینی به وسعت بیش از هزار و 200 هکتار در حال ساخت است که تاکنون برای ایجاد زیرساخت ها و تاسیسات برق، آب، فضای سبز و شبکه جمع آوری آب های سطحی بیش از سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
محمدرضا موثقی نیا افزود: در سه فاز شهرک پتروشیمی قرار است 18 واحد پتروشیمی احداث شود.
وی ادامه داد: در مجموع پس از تکمیل تمامی فازهای پتروشیمی مکران چابهار 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد شد.
وی بیان کرد: سالانه 26 میلیون تن محصول پتروشیمی تولید می شود که سه میلیون تن آن خوراک دیگر واحدها و 23 میلیون تن نیز صادر خواهد شد.
وی گفت: نزدیک به هزار مگاوات برق در پتروشیمی چابهار نیاز است و هر ساعت 80 هزارمترمکعب آب از دریای عمان جهت فعالیت پتروشیمی برداشت خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توسعه نگین مکران از عملکرد برخی مسئولان کشوری برای عدم جذب سرمایه گذاری خارجی انتقاد کرد و افزود: بهانه جویی و سخت گیری برخی مسئولان مانع از حضور سرمایه گذار خارجی در شهرک پتروشیمی مکران چابهار شده است.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز بر رعایت کامل موارد زیست محیطی و کاهش آلودگی ها تاکید کرد.
ایوب درویشی گفت: شهرک پتروشیمی باید با استانداردهای روز کمترین آلودگی و خطر را برای شهروندان این منطقه داشته باشد.
به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی امروز از ظرفیت های تجاری، اقتصادی و امنیتی جنوب سیستان و بلوچستان از جمله نوار ساحلی و مناطق مرزی شهرستان های چابهار و سرباز دیدن کردند.
بازدید از مرز «دره دور» تنگه صلاه و مورتان سرباز، راه آهن، خلیج گواتر تا مرز ریمدان، بندر شهید کلانتری و بهشتی، بازارچه های مرزی ریمدان و پیشین از جمله برنامه های سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی به شهرستان های چابهار و سرباز بوده است.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.