علاء الدین بروجردی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن چابهار- زاهدان - سرخس مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تکمیل این خط ریلی تحول بزرگی در جابجایی کالا صورت خواهد گرفت و مردم محروم منطقه از آن نفع زیادی خواهند برد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به توسعه زیرساخت های چابهار دارند به طوری که پروژه های راه آهن و توسعه بندر شهید بهشتی با سرعت در حال انجام است.
وی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از پروژه های در حال اجرا در چابهار گفت: این کمیسیون مشکلات پیش روی طرح های زیربنایی این شهرستان را بررسی و برای حل آنها تلاش های لازم را انجام خواهد داد.
وی به ظرفیت های مرز، دریا، ایجاد طرح های کلان اقتصادی نظیر پتروشیمی در چابهار اشاره کرد و گفت: توسعه سواحل مکران به امنیت پایدار منطقه کمک خواهد کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر جذب سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد و افزود: تمامی موانع برای جذب سرمایه گذاری خارجی در کوتاه ترین زمان برداشته خواهد شد.
بروجرودی از تلاش شبانه روزی مسئولان سیستان و بلوچستان برای حل مشکلات مردم و پیگیری تکمیل طرح های توسعه ای در چابهار قدردانی کرد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه راه آهن چابهار- زاهدان - سرخس مشهد به طول هزار و 640 کیلومتر هم اینک 21 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
ایوب درویشی با بیان اینکه برای پیشرفت یاد شده سه هزار و 540 میلیارد ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: برای تکمیل راه آهن چابهار - زاهدان - سرخس مشهد 42 هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است.
وی ادامه داد: در مسیر چابهار - زاهدان تعداد 29 ایستگاه، 35 تونل، 123 دستگاه پل به طول 11 هزار و 500 متر وجود دارد.
وی مشکلات مالی را از عمده ترین موانع پیشرفت پروژه راه آهن عنوان کرد و گفت: برای آزادسازی اراضی در طول مسیر و جابجایی تاسیسات نیاز به پول نقد است.
فرماندار چابهار اظهار داشت: 250 میلیارد ریال پارسال به این پروژه اختصاص یافت که امسال برای نخستین بار 2 هزار و 500 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
درویشی افزود: براساس اعلام قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان مجری این پروژه چنانچه اعتبار لازم به موقع تخصیص پیدا کند تا پایان سال 1398 راه آهن چابهار - زاهدان - سرخس مشهد تکمیل و بهره برداری می شود.
به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی امروز از ظرفیت های تجاری، اقتصادی و امنیتی جنوب سیستان و بلوچستان از جمله نوار ساحلی و مناطق مرزی شهرستان های چابهار و سرباز دیدن کردند.
بازدید از مرز «دره دور» تنگه صلاه و مورتان سرباز، شهرک پتروشیمی، بندر شهید بهشتی و کلانتری، خلیج گواتر تا مرز ریمدان، مناطق حاشیه نشینی، بازارچه های مرزی ریمدان و پیشین از جمله برنامه های سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی به شهرستان های چابهار و سرباز بود.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.